خبر فوری
۱۶:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۲۷۹
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش منابع در تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده گفت: در نسخه جدید این تفاهم نامه، تعمیر، تجهیز و بهبود استانداردها در خانه های بهداشت دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در گفتگوی ویژه خبری درباره نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده حضور داشت، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خیلی خوب در نظام سلامت بحث ارائه خدمات در حوزه پیشگیری و موضوع خود مراقبتی بوده است و یکی از مهمترین و درست ترین محل‌ها برای ارائه این خدمات، مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جامعه عشایری است‌.

وی در ادامه به اجرای پزشکی خانواده در کشور در طول ۲۰ سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشکی خانواده در کشور در طول این مدت فراز و فرودهایی داشته اما نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده به دنبال این است که هم سهم بهره مندی مردم و هم نقش‌ها و وظایف هر کدام از گروه‌ها برای ارائه خدمات مشخص و شفاف شود.

رحیمی به افزایش اعتبارات در نسخه جدید پزشکی خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این موضوع تأمین منابع پایدار است که با هماهنگی‌های سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌های مجلس، منابع پایدار از محل ارزش افزوده و مالیات سلامت مشخص شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: این طرح نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی از منابع دارد و با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در همه روستاهای کشور اجرایی و یک جمعیت ۳۰ میلیونی را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی در این تفاهم نامه، ارائه اقلام دارویی مورد نیاز است که محدودیت‌های آن را کاملاً مرتفع کرده است و ارائه کامل مکمل‌های دارویی نیز در آن لحاظ شده است.

رحیمی با بیان اینکه در تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده تعمیر، تجهیز و بهبود استانداردها در خانه‌های بهداشت دیده شده است، گفت: به نظر می‌رسد امسال در تأمین منابع و ارائه خدمات، سال آرام تری را در حوزه بهداشت روستاها شاهد باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: