خبر فوری
۰۷:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۳
رئیس سازمان نظام پزشکی:

رشت- رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تروما به عنوان دستاورد دولت گفت: یکی از راه‌های کاهش آسیب و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به‌روزرسانی آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیس‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همایش اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی، اظهار کرد: اصطلاح تروما به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می‌شود که از خارج به بدن وارد شده است و عامل درونی ندارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده‌ای در کشور رخ می‌دهد، افزود: در حوادث جاده‌ای کشور ۱۳ هزار معلول و ۷ هزار میلیارد تومان هزینه‌ای است که تروما به کشور تحمیل می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کاهش تلفات ناشی از تروما از دستاوردهای دولت سیزدهم است، گفت: یکی از راه‌های کاهش آسیب و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به‌روزرسانی آن است.

رئیس زاده با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان در بخش‌های مختلف، بیان کرد: این استان نه تنها در گردشگری و موضوعات فرهنگی بلکه در علم پزشکی و سلامت نیز حرف برای گفتن دارد.

وی با تبریک روز عرفه و ارتباط دعای این روز با سلامت و موضوعات پزشکی افزود: امام حسین علیه السلام در فرازهایی از دعای عرفه با معرفت و شناخت دقیق از بدن و جسم خود در ارتباط با خدا می‌فرماید که با پرده‌های اطراف قلب و ریه خود وجود خدا را درک می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: