خبر فوری
۱۳:۴۸ - ۱۶ تير ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۷

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی از اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط زوجین تهرانی و البرزی خبر داد.

تقویت بنیان خانواده با اجرای طرح بهبود و مراقبت روابط زوجینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بهزاد وحیدنیا در تشریح خبر بالا گفت: این طرح متشکل از نظام غربالگری آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری فعالی است که افراد را برای مدیریت بهتر مشکلات مطرح در زندگی مشترک به ویژه در سال‌های نخست یاری می‌رساند.

وی بهرمندی صد در صدی از یارانه‌های مشاوره‌ای را یکی از ویژگی‌های این طرح برشمرد

به گفته وحیدنیا؛ افرادی که در بدو زندگی نیاز به مشاوره دارند بر اساس این طرح میتوانند داوطلبانه از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند. وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های تشویقی دیده شده در این طرح؛ کمک‌های یارانه‌ای فقط برای افراد دارای ازدواج پرخطر نیست بلکه تمامی داوطلبان استفاده از دوره‌های آموزشی نیز از می‌توانند به راحتی از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به بهره‌مندی سالانه ۸۰۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی استاندارد افزود: برای زوجین دوره‌های آموزش استاندارد مشاوره‌ای پیش بینی شده که مهارت‌های خود را افزایش دهند.

وحیدنیا فلسفه ارائه مشاوره ازدواج را توسعه اجتماعی و به‌زیستن دانست و اضافه کرد: بهزیستی در راستای توسعه اجتماعی به‌زیستن روی برنامه‌هایی در حوزه‌های آموزش زندگی، خانواده، بلوغ نوجوانی، تربیت فرزند و تاب آوری زمان زیادی صرف کرده است.

وحیدنیا یادآور شد: مباحث مربوط به مهارت‌های زندگی تنها یکی از چند مجموعه مشاوره‌ای است که از ۵ سال قبل در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و منطبق با الگو‌های اسلامی با استفاده از دانش روز و بانک مربیان کارآزموده که در این فرصت تربیت می‌شوند، پیاده‌سازی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: