خبر فوری
۱۲:۳۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۷۸

شرکت موتورولا سال گذشته با معرفی دو تبلت جدید نشان داد که علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی قصد دارد در بازار این گجت‌های هوشمند نیز محصولات با کیفیتی تولید کند. جدیدترین خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که موتورولا خود را برای معرفی تبلت جدید دیگری به نام موتو تب G62 آماده می‌کند. در همین راستا برخی از مشخصات این تبلت جدید در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بدون شک موتورولا یکی از شرکت‌های موفق در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید که اگرچه به اندازه‌ی شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان‌رده و اقتصادی، توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کند. این شرکت که در حال حاضر زیر نظر لنوو به کار خود ادامه می‌دهد، قصد دارد تا در آینده‌ی نزدیک با رونمایی از تبلت جدید موتورولا موتو تب G62، اکوسیستم محصولات خود را گسترش دهد.

موتو تب G62

این تبلت میان‌رده که برخی از مشخصات آن فاش شده، قرار است به‌زودی در اختیار کاربران برند موتورولا قرار بگیرد. از آن جایی که مشخصات موتو تب G62 با توجه به میان‌رده بودن آن بسیار مناسب است، احتمالاً می‌تواند نظر بسیاری از کاربران که قصد ندارد برای خرید تبلت هزینه‌ی زیادی بپردازند، را جلب کند. تبلت جدید موتورولا در وب‌سایت Google Play Console ظاهر شده و از این طریق می‌توانیم به برخی از مشخصات آن دسترسی پیدا کنیم.

ظاهراً موتو تب G62 وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل را به کاربرانش ارائه می‌دهد. باید اشاره کنیم که این عدد همان رزولوشن استفاده شده در تبلت قبلی موتورولا یعنی موتو تب G70 است، اما به جای نمایشگر ۱۱ اینچی احتمالاً شاهد بکارگیری از یک نمایشگر ۹.۷ اینچی در این تبلت جدید خواهیم بود.

موتورولا برای مدل با پشتیبانی از وای فای این تبلت از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام استفاده خواهد کرد. باید خاطر نشان کنیم اسنپدراگون ۶۷۸ از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد و مبتنی بر فناوری ساخت ۱۱ نانومتری است. اگرچه این پردازنده مانند نسل قبلی مبتنی بر هسته‌های پردازشی Kryo 460 است، اما به جای سرعت ۲ گیگاهرتز با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز به انجام وظیفه می‌پردازد. برای پردازنده گرافیکی هم بار دیگر Adreno 612 استفاده شده است.

علاوه بر مدل با پشتیبانی از وای فای‌ این تبلت، مدل ۴G موتو تب G62 در دسترس خواهد بود که با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ معرفی می‌شود. در مورد این پردازنده هم باید بگوییم که مجهز به هشت هسته‌ی پردازشی با لیتوگرافی ۱۱ نانومتری است، اما از هسته‌های کندتر Kryo 260 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610 استفاده می‌کند. این تراشه همچنین توانایی پشتیبانی از دوربین‌های سه‌گانه و حسگرهای حداکثر ۴۸ مگاپیکسلی را دارد.

انتظار می‌رود که تبلت جدید شرکت موتورولا با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازنده‌ی اصلی همراه شود. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نیز به صورت پیش‌فرض روی این تبلت هوشمند نصب خواهد شد و رابط کاربری سفارشی این شرکت اجرا را میکند. این‌ موارد اندک اطلاعاتی است که از موتو تب G62 در رسانه‌های خبری منتشر شده است.

موتو تب G62

باید یادآوری کنیم که جدیدترین تبلت موتورولا اوایل زمستان ۱۴۰۰ با نام موتو تب G70 معرفی شد. این تبلت همانطور که اشاره شد، از یک نمایشگر ۱۱ اینچی ۲K از نوع IPS بهره می‌برد که روشنایی آن نیز به ۴۰۰ نیت می‌رسد. تب G70 به یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 مجهز شده که کنار آن یک فلاش LED تعبیه شده است. روی پنل جلویی این تبلت یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

موتورولا از تراشه‌ی مدیاتک G90T به عنوان قلب تپنده‌ی این تبلت در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است. منبع تغذیه‌ی این تبلت نیز یک باتری با ظرفیت ۷۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با شارژر ۲۰ واتی انرژی مجدد خود را تأمین می‌کند. هنوز جزئیات دقیقی از موتورولا موتو تب G62 منتشر نشده، بنابراین احتمالاً در روزهای آینده خبرهای بیشتری از تبلت جدید شرکت موتورولا خواهیم شنید.

منبع: Gizmochina

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: