خبر فوری
۱۴:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۰

دکتر پناهی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم جانمایی واحد فناوری دارویی در مجتمع پیامبر اعظم (ص)دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرکت نمودند.

به گزارش مدنیوز به نقل از سازمان بهداشت، چهارشنبه ۲۲ آذر، دکتر پناهی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم جانمایی واحد فناوری دارویی در مجتمع پیامبر اعظم (ص)دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرکت نمودند.

 

این واحد فناوری در فضای فیزیکی ۴۰۰ متر مربع که شامل اتاق تمیز جهت تولید نیمه صنعتی با ارزش افزوده بالا می‌باشد که قرار است این واحد تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

در ادامه دکتر پناهی در حاشیه جشنواره تحقیقات و فناوری طبری از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازدید کرد.

 

دکتر پناهی در دوازدهمین جشنواره تحقیقاتی طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران که رئیس و معاونین دانشگاه، اعضاء هیئت علمی پژوهشگر، پژوهشگران برتر دانشکده‌ها و همچنین دانشجویان پژوهشگر حضور داشتند گفت: واقعیت آن است که گزارشی که مسئولان دانشگاه ارائه دادند یک گزارش غرورآفرین است که مشخص است تلاش بسیاری برای رسیدن به این درجه شده است. بنده با افتخار از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: ما از سال ۱۴۰۰ یک برنامه تحولی هشت ماده‌ای را مصوب کردیم و اولین نکته آن بود که پژوهش در راستای حل مشکلات و مسائل فعلی و آینده کشور باشد و این را یک اصل قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، تمامی نظام مسائل و مشکلات را به طور مکتوب از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اخذ کردیم و موارد را متناسب با زیرساخت‌های دانشگاه‌ها تحت عنوان ماموریت ویژه واگذار کردیم و ما هم اکنون در کشور دانشگاهی نداریم که در کنار تحقیقات جاری خودشان، ماموریت ویژه از ما نگرفته باشند.

 

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا آنجا هم که مقدور بوده ما به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بودجه دادیم و می‌توانیم ادعا کنیم در برخی از دانشگاه‌ها این امر برای نخستین‌بار صورت گرفته بود.

 

دکتر پناهی گفت: بحث توسعه عدالت در تحقیقات را از محل ماده ۵۶ شروع شد و برحسب ظرفیت و برنامه های ارسال از دانشگاه ها، عدد قابل توجهی برای پژوهش اختصاص یافت. 

 

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد: در همین راستا کمیته‌های متعددی در حوزه‌های فناوری، تحقیقات و علم سنجی شکل گرفته تا نقشه راه برای حمایت از طرح های نو و مرز دانش را ترسیم کنند و بر کیفیت تحقیقات تمرکز کنند. 

 

دکتر پناهی اشاره کرد: ما تنها بر تعداد مقالات تمرکز نخواهیم کرد بلکه ما باید کیفیت تحقیقات، مقالات و محصولات فناورانه را بالا ببریم.

 

در پایان دکتر پناهی از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشنواره تحقیقاتی و فناوری طبری تجلیل کرد.

برچسب ها: هفته پژوهش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: