خبر فوری
۱۶:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۴

چربی سوزی شکم و پهلو یکی از مسائل امروزی مردم شده و مردم به دنبال بهترین روش برای آب کردن شکم و پهلو در خانه میگردن. در همین جا مهمه که بگیم بهترین چربی سوز در تغذیه و ورزش خلاصه میشه و هیچ کسی نمیتونه بدون این دو عنصر اصلی به نتیجه برسه رسیدن به اندام ایده‌آل و آب کردن چربی‌های شکم و پهلو یکی از اصلی‌ترین اهداف و خواسته‌های بسیاری از افرادی است که در حال حاضر با اضافه وزن مواجه هستند. دلیل دیگری که اشخاص، روش‌های مختلف را برای رسیدن به خواسته خود امتحان می‌کنند، بهبود ظاهر، افزایش طول عمر و اعتمادبه‌نفس در آن‌هاست. در این مطلب قصد داریم راهکارهای موثر چربی سوزی شکم پهلو را بررسی کنیم تا بتوانید با به‌کارگیری آن‌ها به فرم بدن ایده‌ال خود دست پیدا کنید.

 

 

اندازه‌گیری دور شکم

برای شروع هر مسیر، ابتدا باید جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید را به درستی مشخص کنید. برای آب کردن چربی‌های شکمی نیز باید این کار را انجام دهید. به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی برای لاغر شدن، کاغذ، قلم و متر را برداشته و دور شکم خود را اندازه بگیرید.

به احتمال فراوان این سوال برای شما ایجاد می‌شود که چطور متوجه شویم در حال حاضر اضافه وزن داریم یا خیر؟ برای این منظور کافی است دور کمر خود را اندازه‌گیری کنید. اگر این میزان در آقایان بیش از 101 و در خانم‌ها بیش از 89 سانتی‌متر بود، باید به فکر چربی سوزی شکم پهلو خود باشید.

مروری بر دلایل ایجاد چربی شکمی

به‌طورکلی دلایل مختلفی وجود دارد که موجب تجمع چربی در نواحی شکمی می‌شود. برخی از آن‌ها مثل بیماری‌های مختلف که ممکن است موجب چاقی شود، قابل کنترل نیستند؛ اما برخی از چاقی‌ها به دلیل سبک نادرست زندگی و رعایت نکردن اصولی است که در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم. تعدادی از شایع‌ترین دلایل اضافه وزن افراد به شرح زیر هستند:

  • ژنتیک

  • یائستگی زودرس

  • کسیت تخمدان

  • بی‌خوابی

  • بی‌تحرکی

  • انجام حرکات ورزشی به شکل نامناسب

  • استرس زیاد

  • رژیم غذایی نامناسب

روش‌های مناسب برای لاغری شکم پهلو

حالا که با دلایل مختلف اضافه وزن آشنا شدید، قصد داریم روش‌هایی را بررسی کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید از شر چربی‌های انباشه در نواحی شکمی خود خلاص شوید. این مسئله را در نظر بگیرید که تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، ممکن است شما سال‌ها رفتار اشتباه را تکرار کرده باشید که موجب اضافه وزن شما شده، پس باید صبور باشید تا به نتیجه دلخواه که کاهش وزن است، برسید.

چگونه شکم پهلو خود را لاغر کنیم

ورزش

اصلی‌ترین عاملی که موجب تناسب اندام و چربی سوزی شکم پهلو در افراد مختلف می‌شود، وزش کردن است. فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با قرار دادن آن در برنامه روزمره زندگی خود سایز کمرتان را کاهش دهید. از جمله آن‌ها می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، پیلاتس و ... اشاره کرد.

باور غلطی که در بین بسیاری از افراد وجود دارد، این است که ورزش‌هایی مثل درازونشست به آب شدن چربی در نواحی شکمی کمک می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که این حرکت برای رسیدن به اندام ایده‌آل بسیار مناسب است؛ اما بیشتر روی تقویت عضلات این نواحی تمرکز دارد تا ازبین‌بردن چربی‌ها؛ پس صرفا به انجام آن اکتفا نکنید.

رژیم غذایی

شاید این جمله معرف را شنیده باشید که تغییر در فرم بدن، از تغییراتی که در آشپزخانه اعمال می‌کنید، آغاز می‌شود. شما نمی‌توانید دائم در حال خوردن غذاهای چرب، فرآوری‌شده و فست‌فود باشید و از افزایش سایز کمر خود گله کنید. اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید، باید مصرف قند و غذاهای فرآوری‌شده را به حداقل برسانید و بخش زیادی از ظرف غذای خود را به سبزیجات و پروتئین اختصاص دهید. مصرف سبزیجات پرفیبر به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، مصرف به اندازه پروتیئن برای لاغری شکم پهلو است. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد افراد برای تامین نیازهای بدن خود باید به ازای هر کیلوگرم وزن، یک گرم پروتئین مصرف کنند. به‌طور مثال اگر شما فردی با 75 کیلوگرم وزن هستید، باید 75 گرم پروتئین از منابع مختلف مثل مرغ، گوشت، ماست و ... را مصرف کنید تا بدن شما با مشکل مواجه نشود.

مصرف زیاد آب

یکی از عواملی که موجب چاقی بسیاری از افراد می‌شود، ولی همچنان به آن بی‌توجه هستند، مصرف کم آب در طول روز است. در واقع اصلی‌ترین ماده‌ای که بدن به کمک آن فرایند سم‌زدایی و افزایش میزان سوخت‌وساز را انجام می‌دهد، آب است. توصیه‌ها برای مصرف این نوشیدنی بسیار متفاوت است؛ اما اکثر متخصصان تغدیه پیشنهاد می‌کنند حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌ای به انجام این کار ندارند، برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید آب طعم‌دار که فاقد قند هستند را امتحان کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به میزان کافی از این ماده حیاتی در طور روز دریافت کرده و فرایند چربی سوزی شکم پهلو با سرعت بیشتری انجام شود.

ترکیبات گیاهی

ترکیبات گیاهی یا همان دمنوش‌ها یکی دیگر از روش‌هایی هستند که می‌توان به شما در آب کردن شکم پهلو کمک کنند. البته نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کرد؛ زیرا موجب ایجاد عوارض مختلفی در بدن می‌شود. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان آب مورد نیاز در طول روز را با کمک آن تامین کرد، مصرف چای کمرنگ و نوشیدن دمنوش است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه بسیاری زیادی به نوشیدنی‌های طعم‌دار مثل نوشابه دارید، دمنوش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مصرف این مواد مضر را کاهش دهید.

بهترین راه برای بررسی میزان پیشرفت

چالشی که ذهن بسیاری از افراد را در فرایند لاغری شکم پهلو درگیر می‌کند، چگونگی اندازه‌گیری میزان پیشرفت است. اولین توصیه‌ای که به شما می‌کنیم، این است که از وزن کردن مکرر خود با ترازو اجتناب کنید. مهم‌تر از تغییرات وزن، تغییرات سایز است که شما باید به صورت دوره‌ای آن را اندازه‌گیری کنید. در ابتدا بهتر است به صورت هفتگی این کار را انجام دهید و به مررو زمان فواصل انجام این کار را بیشتر کنید.

چگونه شکم پهلو خود را لاغر کنیم

جمع‌بندی

آب کردن چربی‌های نواحی شکم یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌تواند چالش‌های فراوانی را برای افراد ایجاد کند. در طول این مقاله تلاش کردیم تا دلایل چاقی و روش‌های چربی سوزی شکم پهلو را به‌طورکامل مورد بررسی قرار دهیم تا فرایند انجام این کار را برای شما ساده کنیم.

 

برچسب ها: کاهش وزن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: