خبر فوری
۲۰:۴۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۱
معاون سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۹۸ درصد نسخ بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۵ درصد پزشکان در پروژه نسخه الکترونیک مشارکت دارند که آمار بی نظیری است. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد نسخ بیمه‌شدگان ما به صورت الکترونیک و اکثریت استان‌ها نیز بیش از ۹۸ درصد نسخ خود را به صورت الکترونیک صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو استان مشارکت کمتری در استفاده از نسخه الکترونیک مشاهده شده، تصریح کرد: کمترین مشارکت در استان خراسان رضوی با حدود ۸۹ درصد و همچنین در استان تهران با حدود ۹۲ درصد گزارش شده که به یاری خداوند طی ماه‌های آینده شاهد این خواهیم بود که این دو استان هم به آمار بالای ۹۵ درصد می‌رسند که این موفقیت بزرگی برای حوزه سلامت کشوراست. تا جایی که آیندگان از آن به‌عنوان گامی اساسی و تحول آفرین در حوزه سلامت یاد می‌کنند.

رضایی همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر را لازمه اجرای کامل خدمات نسخه الکترونیک در کشور دانست و خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها یا سازمان‌های بیمه‌گری که هنوز موفق به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک نشدند می‌بایست هرچه سریع‌تر سامانه‌های الکترونیک خود را فعال کنند. مهمتر از همه سازمان‌های بیمه تکمیلی هستند که در تمامی آنها مردم به نوعی درگیر خدمات آنها هستند. آنها نیز باید به سامانه‌های الکترونیک مجهز شوند تا شاهد دوباره کاری برای ارائه سرویس‌های جانبی خدمات پزشکی نباشیم و آنها هم بتوانند از پایانه‌ها یا سامانه‌های الکترونیک موجود خدمات خود را ارائه کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان بیمه سلامت در سال جاری، حضور پررنگ‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در عرصه فناوری‌های نوین است که می‌تواند ما را به موفقیت‌های بزرگی در عرصه سلامت الکترونیک یا دیجیتال امیدوار کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: