خبر فوری
۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتع میانگین افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲ میلیون تومان است رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته ورود املاک به بورس توسط صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری از ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی میزان حقوق سربازان وظیفه اعلام شد بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟ | جدیدترین قیمت رمزارزها
۱۵:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۸۵۰

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به لزوم افزایش پیدا نکردن هزینه حج تمتع و برنامه‌ریزی برای برپایی عمره مفرده اشاره شد.

تأکید سرپرست حجاج ایرانی به جلوگیری از افزایش هزینه حج تمتعبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» کوتاه شدن مدت سفر حج، تهیه سوغات از داخل کشور، پرهیز از بازارگردی و افزایش نیافتن هزینه‌های سفرحج را از جمله توصیه‌هایی دانست که سازمان حج و زیارت در بعد اجرایی باید برای آن راهکار بیاندیشد.

حجت‌الاسلام نواب در ادامه تأکید کرد: معاون فرهنگی بعثه نیز باید ضمن فرهنگ‌سازی، برای حضور بیشتر زائران در مساجد اهل سنت، انجام طواف، خواندن نماز و قرائت قرآن در سرزمین وحی به نیابت از آشنایان و نزدیکان بعنوان سوغات سفر، حضور قاریان کشورمان و قرائت قرآن در اماکن زیارتی و محافل و اجتماعات زائران دیگر کشور‌ها و ترویج سبک زندگی اسلامی و معاون بین‌الملل هم در راستای افشاگری جنایات صهیونیست‌ها و پرداختن به بعد بین‌المللی حج برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین باره گفت: معاون حج و عمره سازمان حج این توصیه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و درحال برگزاری جلسات کارشناسی با دست اندرکاران این حوزه ونمایندگان دستگاه‌های ذی ربط برای یافتن راهکار‌های مناسب است.

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از طرح‌های عربستان برای جذب حداکثری زائران عمره گزارش داد و گفت: به ترتیب درماه‌های محرم، صفر و سه هفته اول ربیع الاول، عربستان ۵۸۹، ۶۴۸ و ۴۳۲ هزار تصریح عمره صادر کرده است.

وی از کشور‌های اندونزی، پاکستان، هند، عراق، یمن و اردن به عنوان کشور‌هایی نام برد که در این مدت بیشترین عمره‌گزار را داشتند.

مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره ویژگی‌های سامانه‌های جامع عتبات و زیارت و اقدامات انجام شده برای پاسخگویی به درخواست‌های اعزام در حوزه‌های عتبات عالیات، سوریه و حج ادامه یافت و حجت‌الاسلام نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست تا امکان دسترسی مدیران و مسئولان مرتبط را به سامانه جامع عتبات فراهم کند تا اطلاعات آن در راستای بهینه شدن فعالیت‌ها و ارائه خدمات مطلوبتر به زائران مورد استفاده قرار گیرد.

این جلسه، با ارائه گزارش حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیات درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی مجدد سفر کاروان‌های زیارتی به سوریه پایان یافت.

انتهای پیام/ 241

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: