۰۸:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۶
قناعتی عنوان کرد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: توسعه گردشگری سلامت باعث کاهش مهاجرت کادر درمان و ارتقای اقتصادی و امنیتی کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قناعتی، در نشست تخصصی کمیته مشترک گردشگری سلامت استان تهران، افزود: گردشگری سلامت از لحاظ اقتصادی می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی، فعالیت در زمینه گردشگری سلامت را باعث ارتقا توانمندی و مهارت پزشکان دانست و گفت: درآمد حاصل از این اقدام موجب ماندگاری کادر درمان در کشور و کاهش مهاجرت آنان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه گردشگری سلامت در افزایش اعتبار و ارتقا اقتصادی و امنیتی کشور مؤثر است، افزود: این امر موجب تقویت ارتباط کشورها و نزدیکی ملت‌ها می‌شود.

قناعتی، کیفیت و هزینه مناسب توریسم درمانی کشور را منحصر به فرد دانست و گفت: اگر به درستی برنامه ریزی کنیم فعالیت در این عرصه هم برای ارائه دهندگان و هم گیرندگان خدمت به صرفه خواهد بود. هزینه پیوند مغز استخوان در دانشگاه در حد چند ده هزار دلار است که در مقایسه با کشورهای همجوار که به چند صد هزار دلار می‌رسد؛ کیفیت و قیمت ارائه خدمت را منحصر به فرد می‌کند.

وی، بررسی مدل‌های مشابه را در توسعه گردشگری سلامت مؤثر دانست و افزود: اطلاع‌رسانی در تقویت این امر نقش به سزایی دارد، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای کشورهای مورد هدف، می‌توان گردشگری سلامت را توسعه داد.

قناعتی با تاکید بر تولید کلیپ‌های جذاب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه و کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران باوجود تاریخچه غنی و کشورمان با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانند موجب رونق توریسم درمانی شوند.

وی با تاکید بر اهتمام دانشگاه در توسعه گردشگری، افزود: توریسم‌سلامت می‌تواند، به تأمین منابع مالی مورد نیاز و توان خودگردانی دانشگاه بیافزاید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: