۱۷:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۸

لیپوست چیست و چه کاربردی دارد؟
لیپوست دستگاه پیشرفته برای درمان چاقی است که با داشتن همه امکانات لازم، روشی نسبتا ایده ال و مناسب برای ایجاد لاغری و حجم وسیعی از زیبایی‌های بدن است.

لیپوست
 شما برای زیبایی و تناسب اندام خود چه راه کارهایی را تجربه کرده اید؟ آیا درباره دستگاه لیپوست چیزی شنیده اید؟ این دستگاه به عنوان یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های درمان چاقی است که در این مقاله درباره آن توضیحات ارائه شده است.

 

 

همه افراد از بدن خود ایده آلی در ذهن خود می‌سازند و در راستای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. گاهی اوقات ورزش و رژیم‌‌‌‌های غذایی هم نمی‌تواند افراد را به اندام ایده آل خود برساند. در چنین شرایطی می‌‌‌‌‌توان روش‌های مختلف پیکرتراشی مانند لاغری با لیپوست را در نظر گرفت. در واقع این روش گزینه‌ای ایده آل برای رسیدن به اندام دلخواه می‌باشد.

در ادامه مطلب قصد داریم به مزایا، معایب و نحوه انجام لاغری با این روش بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم یکی از افرادی هستید که ایده انجام این کار را در ذهنتان دارید، جهت آشنایی بیشتر با جزئیات این روش تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

 

آیا می‌دانید لیپوست چیست؟
یکی از جدیدترین دستگاه‌های لاغری و نسل جدیدی از دستگاه لیپوماتیک، لیپوست می‌باشد. این دستگاه به راحتی می‌تواند چربی‌های موضعی بدن را تخلیه کرده و شما را اندام ایده آل خود نزدیک کند. در سال ۲۰۱۶ لاغری با لیپوست به دلیل فناوری پیشرفته‌‌‌‌ای که دارد به عنوان روش پیکرتراشی معرفی شد.

استفاده از این دستگاه هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی دارد. یعنی شما می‌توانید از این روش برای خلاص شدن از شر چربی‌های بدن و هم برای داشتن هیکلی زیبا استفاده کنید. دقت داشته باشید که دستگاه لیپوست همه مزایای واترجت یا بادی جت را دارد، ولی به دلیل توامندی آن در کاهش میزان چربی در مدت زمان کوتاه، از بهترین روش‌ها برای درمان چاقی به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که لاغری با لیپوست به دلیل مزایای زیاد، از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده تاییدیه گرفته است.

لاغری با لیپوست چگونه انجام می‌شود؟
همانطور که اشاره شد، لیپوست همان ورژن پیشرفته لیپوماتیک می‌باشد. دستگاه لیپوست از تکنیک T.L.A در زمان تزریق و تکنیک لرزش با حرکات رفت و برگشت استفاده می‌کند. استفاده از این دو تکنیک به صورت همزمان موجب جدا شدن سلول‌های چربی به صورت همگن از بافت می‌شود.

به همین دلیل احتمال گلوله شدن چربی در زیر پوست و ایجاد ناهمواری کاهش می‌‌‌‌‌‌‌یابد. در پیکرتراشی با لیپوست مشابه با لیپوماتیک، زمانی که چربی اضافه از بدن خارج می‌شود، بدون نیاز به شست و شو و سانتریفیوژ قابل استفاده برای سایر قسمت های بدن می‌باشد.

آیا در روش لاغری با لیپوست به بیهوشی نیاز است؟
بسیاری از افراد در مورد بیهوشی در این روش نگرانی‌هایی دارند. باید بگوییم که در این روش از بیهوشی موضعی استفاده می‌‌‌‌شود. به همین دلیل نیازی به نگرانی نیست. معمولا بیمارانی که استرس زیادی دارند، پزشک پیش از شروع عمل به آن‌‌‌‌‌‌ها داروی آرامش بخش می‌دهد.

آیا لاغری با لیپوست روشی ایمن و مطمئن است؟
یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان انتخاب روش جراحی باید به آن دقت داشته باشید، ایمن بودن آن می‌باشد. از بین روش های مختلف جراحی لاغری، بادی جلت و لیپوست از کم خطرترین روش‌‌‌‌‌‌های لاغری می‌باشند. یعنی خطراتی که در روش‌های سنتی نظیر: لیزر لیپولیز، لیپوساکشن و … وجود دارد؛ در دو روش ذکر شده وجود ندارد.

البته باید این را در نظر بگیرید که انتخاب کلینیک مناسب روی نتیجه جراحی تاثیر بسزایی دارد.

مزایای لاغری با لیپوست شامل چه مواردی می‌شود؟
لاغری با لیپوست مزایای بسیاری دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

روش لیپوست مشابه با روش واترجت بی‌خطر و کم عارضه می‌باشد.
در عمل لاغری با لیپوست میزان درد و تورم در مقایسه با سایر روش‌های لاغری کم‌تر می باشد.
در این روش نیازی به بیهوشی عمومی نیست.
در روش لاغری با لیپوست، چربی‌ها به صورت یکنواخت از منطقه تحت درمان تخلیه می‌شود.
دستگاه لیپوست در مقایسه با سایر دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های لاغری دارای کاربری آسان‌تری می‌باشد.
این روش ایمن و تقریبا بدون عوارض جانبی می‌باشد.
در روش لاغری با لیپوست میزان درد در مقایسه با سایر روش‌ها کم تر است.
در روش لاغری با لیپوست نیازی به وسایل جانبی مثل: کمپرسور هوا، پمپ های تزریق و دستگاه مکش نیست.
این روش هم مشابه با روش واترجت و یا لیپوساکشن، چربی‌ها به صورت کاملا زنده و سالم استخراج می‌شوند. به همین دلیل از آن‌ها می‌توان برای تزریق به سایر بخش‌‌‌‌‌های بدن استفاده کرد.
آشنایی با عوارض عمل لیپوست
عمل لیپوست هم مانند سایر عمل‌ها اگر توسط یک فرد متخصص و ماهر صورت نگیرد، امکان بروز عوارض افزایش پیدا می‌کند. دقت داشته باشید که اگر این عمل به درستی انجام شود، هیچ عوارضی در فرد بروز پیدا نمی‌‌‌‌‌کند.

در نظر داشته باشید که در روش لاغری با لیپوست نیازی به بیهوشی کامل نمی‌باشد. یعنی می‌توان با استفاده از بیهوشی موضعی این عمل را انجام داد. از مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مشکلات پس از جراحی می‌توان به آمبولی در رگ‌ها اشاره داشت. خوشبختانه این مشکل در عمل لیپوست وجود ندارد.

علاوه‌بر آن به دلیل کم بودن تورم و کبودی، می‌توانید ۴۸ ساعت پس از عمل به فعالیت روزانه خود برسید.

 

 

پیکرتراشی با لیپوست برای کدام یک از بخش‌های بدن مناسب است؟
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای روش لاغری با لیپوست، امکان استفاده از آن در تمامی بخش های بدن می‌‌باشد. یعنی می‌توانید از این روش جهت لاغری قسمت‌های مختلفی از بدن از جمله شکم، بازوها، پستان‌ها، ران‌ها و باسن استفاده کرد.

مراقبت‌های لازم بعد از لاغری با لیپوست
یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در پروسه عمل لاغری لیپوست، مراقبت پس از آن می‌باشد. در واقع با جدی گرفتن مراقبت‌های پس از لیپوست می‌‌‌‌‌توانید نتیجه مطلوب تری بگیرید. این را در نظر داشته باشید که عدم توجه به این مراقبت‌ها باعث کاهش کیفیت عمل می‌شود. در ادامه به نکاتی در مورد مراقبت بعد از لیپوست اشاره خواهیم داشت:

حتما باید پس از عمل لیپوست هر ۲ ساعت یک بار قدم بزنید. از بی‌حرکت خوابیدن روی تخت خودداری کنید.
حتما داروها به خصوص داروهای آنتی بیوتیک را به موقع مصرف کنید.
از مصرف سیگار، قلیان و الکل به مدت دو هفته پس از عمل لیپوست خودداری کنید.
می‌توانید بر اساس توصیه پزشک از کمپرس سرد برای کاهش درد و تورم در ناحیه جراحی استفاده کنید.
طبق نظر دکتر برای تخلیه خونابه‌ها و کاهش درد و تورم از ماساژ روزانه غافل نشوید.
برای کاهش تورم و بهبود سریع‌تر مصرف آناناس و کرفس توصیه می‌شود.
برای جلوگیری از تورم و تجمع آب در بدن از مصرف نمک و ادویه به مدت یک ماه خودداری کنید.
بهتر است با تغذیه مناسب بدن خود را ریکاوری کنید و سرعت بهبودی را افزایش دهید.
حتما پیاده روی را در روتین روزانه خود قرار دهید.
به مدت دو ماه باید به صورت مرتب از گن‌های مخصوص استفاده کنید.
استحمام بعد از عمل تنها درصورتی ‌که هم زمان با ابدومینوپلاستی باشد، باید بعد از کشیدن درن انجام شود. البته اگر این عمل به تنهایی صورت گرفته باشد، می‌توانید ۲۴ ساعت بعد از آن استحمام کنید.
توصیه می‌کنیم تا سه روز برای قدم زدن همراه داشته باشید. به این صورت می‌توانید از خود در برابر سرگیجه و رویداد‌های پیش بینی نشده مراقبت کنید.
تا یک ماه بعد از عمل از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
تا یک ماه از ورود به محیط‌هایی مانند استخر که ریسک عدم رعایت اصول بهداشتی دارد، پرهیز کنید.
حتما در زمان تعویض پانسمان دقت کافی داشته باشید و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید. به این صورت می‌توانید از بروز عفونت جلوگیری کنید.
تغذیه بعد از لاغری با لیپوست

همانطور که می‌دانید، تجمع چربی و چاقی زمانی رخ می‌‌دهد که کالری بیش از نیاز بدن مصرف کنید. این یعنی برای ماندگار کردن نتیجه عمل باید در تغذیه خود دقت زیادی داشته باشید. اگر می‌خواهید اندامتان در ایده آل‌ترین حالت باقی بماند، از مصرف خوراکی‌های پر ارزش کم کالری غافل نشوید.

پس از عمل باید بدن خود را ریکاوری کرده تا انرژی از دست رفته را بازگرانید. پس در رژیم غذایی خود حتما پروتئین، آبیموه‌های طبیعی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را جای دهید.

  • عوامل و فاکتورهای موثر در تعیین هزینه عمل لیپوست
    به طور کلی عوامل و فاکتورهای مختلفی روی تعیین هزینه عمل لپوست موثر است. از جمله مهم‌ترین عوامل و فاکتورهای موثر در تعیین هزینه این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ناحیه و یا نواحی تحت درمان
مقدار چربی ناحیه و یا نواحی مورد نظر که باید استخراج شود.
تعداد جلسات مورد نیاز
تخصص، سابقه و مهارت پزشک
مرکز مورد نظر جهت انجام عمل (کلینیک یا بیمارستان)
نکته: این موارد در اشخاص مختلف، متفاوت می‌باشد. به همین دلیل امکان تعیین هزینه مشخصی برای این عمل وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل و هزینه توصیه می‌کنیم با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: