۱۶:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۰۴

برای درمان و از بین بردن زگیل صورت و بدن چه کاری باید انجام دهیم؟ ما در متن زیر به این سوال پاسخ داده ایم. روش درمان زگیل را با هم در مقاله زیر میخوانیم. انواع روش‌های درمان زگیل تناسلی در متن زیر آورده ایم تا شما آشنا شوید. زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و عفونی است. روش‌های درمان زگیل تناسلی را با هم میخوانیم.

گسترده شدن زگیل و راه درمان

گسترده شدن زگیل و راه درمان«تابناک با تو» - برای درمان و از بین بردن زگیل صورت و بدن چه کاری باید انجام دهیم؟ ما در متن زیر به این سوال پاسخ داده ایم.

روش درمان زگیل را با هم در مقاله زیر میخوانیم. انواع روش‌های درمان زگیل تناسلی در متن زیر آورده ایم تا شما آشنا شوید. زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و عفونی است. روش‌های درمان زگیل تناسلی را با هم میخوانیم. با ما همراه باشید.

روش درمان زگیل

زگیل‌ها بدلیل ویروسی بودن شدیداْ مسری هستند. زگیل می‌تواند از شخصی به شخص دیگر از طریق تماس مستقیم و یا بوسیله وسایل آلوده منتقل شود. زمان ورود ویروس تا ایجاد زگیل می‌تواند چندین ماه باشد. خطر سرایت زگیل‌های تناسلی بیشتر از دیگر زگیل‌ها است.

چون زگیل یک عامل ویروسی دارد و ویروس توانائی تکثیر زیادی دارد و قبل از مشاهده زگیل، ویروس می‌تواند سلول‌های بنظر سالم اطراف خود را درگیر کرده باشد لذا بعد از درمان زگیل‌های موجود، سلول‌های آلوده می‌توانند رشد کنند و زگیل جدیدی را بوجود آورند.

گسترده شدن زگیل و راه درمان

برای جلوگیری از گسترش زگیل باید زگیل‌های بوجود آمده را با سرعت درمان نمود تا ویروس توانائی آلوده کردن دیگر سلول‌ها را از دست بدهد. باید توجه داشت که بعد از هر درمان زگیل می‌تواند عود داشته باشد؛ و گاهی نیاز است که چند روش درمانی برای درمان و پیشگیری از عود بکار گرفت.

بهترین راه درمان زگیل تناسلی

درمان بسته به سن بیمار، نوع و محل زگیل درمان‌های متنوعی وجود دارد. زگیل‌های معمولی در کودکان را می‌توان با استفاده از داروی سالیسیلیک اسید با غلظت کمتر از شش در صد بطور روزانه درمان کرد. در این روش مصرف دارو تا مدت‌ها نیاز است تا زگیل بطور کامل از بین برود. در بزرگتر‌ها می‌توان از کوتر (سوزاندن) و یا کرایو (یخ درمانی) استفاده نمود. احتمال ایجاد جوشگاه در محل زگیل بعد از کوتر بیشتر از کرایو می‌باشد. لیزر راه دیگر درمان زگیل است، ولی هزینه زیادی را می‌طلبد.

زگیل‌های مسطح، چون متعدد هستند گرچه به درمان خوب جواب می‌دهند، ولی نیاز به توجه بیشتری دارند. این گونه زگیل‌ها با مصرف یک کراتولیتیک (لایه بردار) مانند ترتینوئین و یا اسید سالیسیلیک درمان میشوند.

ریشه کن شدن زگیل تناسلی

زگیل‌های کف پا به درمان مقاومند، چون معمولاْ عمق زیادی دارند؛ و درمان باید تا مدت‌ها استعمال شود. مصرف چسب‌های ضد زگیل و دارو‌های ساختگی حاوی اسید سالیسیلیک بطور مکرر می‌توانند این زگیل‌ها را از بین ببرند. کرایو و کوتر راه‌های دیگر درمان هستند که در مورد کوتر، چون احتمال بوجود آمدن جوشگاه وجود دارد باید با احتیاط عمل شود. درمان با لیزر گرچه موفقیت آمیز است، ولی مستلزم هزینه زیادی است و مقرون به صرفه نیست.

از دارو‌های محرک سیستم ایمنی بصورت خوراکی و یا موضعی برای درمان زگیل می‌توان کمک جست. این دارو‌ها بطور موضعی یا سیستمیک سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند و این سیستم ایمنی است که زگیل‌ها را از بین می‌برد. زگیل گرچه به درمان مقاوم است و درمان آن نیاز به حوصله و پیگیری درمان دارد، ولی قابل درمان است.

گسترده شدن زگیل و راه درمان

زگیل‌ها زوائد کوچک پوستی

زگیل‌ها زوائد کوچک پوستی هستند و عامل تشکیل آن‌ها ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. این ویروس لایه‌های بیرونی پوست را آلوده می‌کنند. بیش از ۴۰ نوع مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی موجود است. ویروس زگیل می‌تواند از طریق تماس مستقیم یا غیر مستقیم، یعنی وقتی فرد ناقل و سالم با سطح مشترکی مانند زمین یا میز تماس داشته باشند، منتقل شود.

افراد ممکن است با قدم زدن به‌صورت پابرهنه در اماکن عمومی مانند ورزشگاه‌ها و اتاقک‌های مخصوص دوش با ویروس HPV تماس پیدا کنند. این ویروس همچنین می‌تواند در یک فرد از نقطه‌ای از بدن به نقطه‌ی دیگر سرایت کند. در صورتی‌که پوست افراد خراشیده یا بریده باشد ویروس HPV به‌آسانی منتقل می‌شود.

امکان بروز و ظهور زگیل‌ها در هر سنی وجود دارد، اما در کودکان بزرگتر شایع‌تر و در سالمندان نادر است. شکل و ظاهر زگیل بنا به محل بروز و نوع ویروس آلوده کننده متفاوت است.

منبع: نیک صالحی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: