خبر فوری
افتتاح بانک شیر بیمارستان کودکان مفید با ساخت و راه‌اندازی داروسازی دکتر عبیدی آمار واردات و صادرات پنل خورشیدی وتوربین بادی اتحادیه اروپا تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از مرز ۱/۸ میلیارد دلار گذشت تولید کلاه درمان لهیدگی جمجمه نوزادان با چاپ سه‌بعدی در کشور چراغ سبز سازمان نظام پزشکی برای ارتقای دانش سلامت دانش آموزان چراغ سبز سازمان نظام پزشکی برای ارتقای دانش سلامت دانش آموزان دستگاه دیالیز خانگی تولید داخل تا سال آینده به بازار می‌آید میز الکترونیک آناتومی بدن، جایگزینی مطمئن برای تشریح اجساد استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی برای توسعه آموزش سلامت و انتقال آبشاری آموزش ها در کل جامعه استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی برای توسعه آموزش سلامت و انتقال آبشاری آموزش ها در کل جامعه افتتاحیه ایران مد/ سخنرانی دکتر سعیدلو رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی انجام نادرست عمل تغییر رنگ قرنیه محدوده میدان بینایی را محدود می‌کند الحاق تجهیزات جدید به ناوگان اورژانس کشور رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص بودجه پیشنهادی این سازمان در سال۱۴۰۴ توضیحاتی ارائه داد. این نرم‌افزار غربالگری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی تنگی دریچه آئورت کمک کند
۱۰:۵۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۱۶۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزوده شدن ۳ دستگاه فوق پیشرفته در زمینه درمان سرطان‌ها به خدمات درمانی در شیراز به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان، این دستاورد را افقی تازه در زمینه درمان سرطان‌ها در شیراز عنوان کرد.

مهرداد شریفی امروز کرد که دستگاه‌های پزشکی پیشرفته‌ای از جمله «سایبرنایف»، دستگاه شتاب دهنده خطی، و «پت اسکن» به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برای نصب در بیمارستان نمازی شیراز خریداری شده‌اند. این دستگاه‌ها به منظور بهبود درمان سرطان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیمارستان نمازی شیراز، به عنوان قطب پزشکی و سرطان‌شناسی کشور شناخته می‌شود، و در سال گذشته بیش از ۲ هزار بیمار در بخش رادیو آنکولوژی خدمات درمانی با تعرفه دولتی دریافت کرده‌اند.

شریفی تأکید کرد که با پیشرفت تکنولوژی، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته تا روش‌های نوینی مانند دستگاه شتاب دهنده خطی و پت اسکن در درمان سرطان مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه شتاب دهنده خطی با قابلیت درمان سه بعدی پیشرفته، بالاترین اثر درمانی را بر بافت‌های سرطانی دارد و کمترین آسیب را به بافت‌های سالم وارد می‌کند.

دستگاه پت اسکن به عنوان یک ابزار قدرتمند و غیرتهاجمی در حوزه پزشکی شناخته شده است که می‌تواند تغییرات متابولیک و عملکردی ضایعه را نشان دهد و در تشخیص و درمان بیماری‌ها مفید باشد. این دستگاه در بیماری‌های ایسکمیک قلبی، بیماری‌های مغز، و همچنین سرطان‌ها از جمله سرطان‌های ریه، لمفوم، سینه، و غیره، کاربرد دارد.

در پایان، شریفی امیدوار است که با نصب این تجهیزات پیشرفته، خدمات درمانی برای بیماران سرطانی در بیمارستان نمازی شیراز بهبود یابد و این دستگاه‌ها به چرخه درمانی افزوده شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: