خبر فوری
۰۶:۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۷

استاد جراحی زیبایی گفت:در حوزه سلامت و زیبایی و توریسم سلامت پای دلال‌ها و مداخله گران در میان است و به جای اینکه یک عمل مهم به دست یک پزشک فوق تخصص یا متخصص انجام شود که می‌تواند نام ایران را در همه دنیا سرآمد کند دلال‌ها آن را به افراد غیر متخصص می‌سپارند و این اتفاق می‌تواند تبعات زیادی را برای بیمار و کشور به دنبال داشته باشد.

به گزارش مدنیوزبه نقل از فارس،سید نجات حسینی،فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و استاد دانشگاه بیان داشت: ایران جزو کشورهای مطرح دنیا در حوزه کیفیت ارائه خدمات درمانی است چرا که مکتب علمی در کشور ما برگرفته از آمریکا و اروپای غربی است به همین دلیل در این بخش از دنیا عقب نیستم.حسینی افزود: از سوی دیگر با حمایت دولت و وزارت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی متخصصان و فوق تخصص های دانشمند و خوبی را به جامعه تحویل داده اند از سوی دیگر خدمات درمانی در کشور از مزایای سوبسید دولتی برخوردار هست و قیمت ها نسبت به بیشتر کشورهای دنیا پایین تر است.

وی ادامه داد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که در حوزه سلامت و زیبایی و توریسم سلامت پای دلال‌ها و مداخله گران در میان است و به جای اینکه یک عمل مهم به دست یک پزشک فوق تخصص یا متخصص انجام شود که می‌تواند نام ایران را در همه دنیا سرآمد کند دلال‌ها آن را به افراد غیر متخصص می‌سپارند و این اتفاق می‌تواند تبعات زیادی را برای بیمار و کشور به دنبال داشته باشد . حسینی یادآور شد:تاکید برخی کشورها بر روی توریسم درمانی سبب گسترش توریسم در آن کشورها شده است .

وی متذکر شد:‌ ترکیه در این بخش سرآمد شده است؛ ما و ترکیه جزو کشورهای پیشرفته منطقه هستیم و ترکیه در قدم اول قوانین سفت و سختی را در پذیرش بیماران زیبایی و توریستی در نظر گرفت و حمایت از توریسم را اجرا کرد و با برخورد با مداخله گر و دلال توانست در حوزه توریسم سلامت خودش را سرآمد کند.حسینی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلی که در این بخش وجود دارد این است که کلینیک‌ها اجازه می‌دهند که پزشک نماها عمل جراحی را انجام دهند و بعضی از جراح ها که تعداشان اندک است تنها مهر آن پرونده را می‌زنند.

وی گفت:‌ در واقع در این بخش یک مشکل چند وجهی وجود دارد که پزشک نما، دلال، تکنسین، جراح مهر زن و مسئول فنی کلینیک هر کدام یکی از اضلاع آن را تشکیل می‌دهند که اگر عدم ابلاغ قوانین و عدم اجرای شدن قوانین موجود و عدم تناسب جرم با مجازات را هم در نظر بگیریم اضلاع آن بیشتر هم می‌شود.

این فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک بر این باور است که وزارت بهداشت و آموزش پزشکی این توان را دارد که با نظارت دقیقتر و بررسی پرونده‌های راکد مانده در این حوزه را دنبال و آن را پیگیری کند. این اتفاق می‌تواند هم دست دلالان و هم افراد غیر متخصصی که در این حوزه وارد می‌شوند را ببندد. این استاد دانشگاه افزود:در واقع موضوعی که در این میان قابل توجه است این است که قوانین نیز در این بخش باید محکم تر باشند تا هر فردی به خودش این اجازه را ندهد که با سلامت و زیبایی مردم بازی کند.

حسینی خاطرنشان کرد: قانون بیان می‌کند که چنانچه مداخله در درمان بیمار صورت گیرد جریمه ۵ میلیون تومانی در پی دارد که بسیار ناعادلانه است ولی تبلیغات و فریبکاری نیز 6 ماه تا دو سال زندانی دارد که این موضوع نیز باید در قانون بیشتر مورد توجه قرار گیرد.وی ابراز کرد:در کل این معضل و مشکل هم به سلامت مردم و هم به توریسم درمانی خسارت وارد کرده است و یکی از راهکارها ایجاد مراکز ارجاع و ریفرال برای جراحی‌های پلاستیک و زیبایی است که در شهر ها و مراکز استان توسط بخش خصوصی دایر شود تا مردم را درست راهنمایی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: