خبر فوری
۰۸:۳۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۰

مفاصل سالم به شما امکان می‌دهد ورزش‌ کنید و فعالیت‌های عادی روزانه‌تان را انجام دهید. از این رو، حفظ سلامت و بهبود عملکرد مفاصل بسیار مهم است.

به‌ گزارش مدنیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان پنج توصیه ساده برای جلوگیری از درد و محدودیت‌های حرکتی و بهبود انعطاف‌پذیری ارائه کرده‌اند که برای حفظ سلامت مفاصل در حین افزایش سن مفید است.

سراسر بدن را قوی کنید

«لیام گود»، فیزیوتراپیست ساکن لندن توصیه می‌کند که به سراغ انواع تمرین‌های قدرتی بروید تا به‌جای کار و فشار بیش از حد روی برخی از عضلات، همه عضلات و مفاصل را درگیر و تقویت کنید. او ضمن تاکید بر یوگای حرکتی برای افرادی که دهه ۲۰ سالگی زندگی‌ را می‌گذرانند می‌گوید: اگر غضروف اطراف مفاصل‌ به اندازه کافی حرکت نداشته باشد، جریان خون کافی نخواهد داشت و خشک می‌شود و ترک می‌خورد.

هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک‌ بار حرکت کنید

«جان مالیندر»، متخصص استخوان‌درمانی (استئوپاتی)، می‌گوید:‌ در طول ساعت‌های کاری به‌ ویژه اگر بیشتر روز را نشسته‌اید،‌ سعی کنید هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قدم بزنید و از جایی که در آن مشغول به کار هستید کمی دور بروید. او توصیه می‌کند: از پشت میز کارتان بلند شوید، چه برای راه رفتن باشد و چه برای قهوه درست کردن یا گپ‌ زدن با همکارتان. به گزارش نیویورک‌ پست، وقفه‌های ورزشی حتی به مدت یک تا دو دقیقه فعالیت‌ بدنی می‌تواند به سلامت‌ شما کمک کند.

شانه‌ها را قوی کنید

«آنجو جگی»، مدیر بالینی درمان‌ در بیمارستان ارتوپدی رویال نشنال در این‌ باره می‌گوید: شانه‌ها اساسا ناپایدارترین مفصل‌های بدن‌ هستند و به پشتیبانی و قدرت و ثبات ساختار عضلانی متکی‌اند. ورزش بازو به تقویت مفاصل شانه و همچنین قدرت دست‌ها و مشت‌ها و نگه‌ داشتن چیزها با دست‌ها کمک می‌کند. جگی می‌گوید اگر روی توانایی مشت کردن و در دست گرفتن اشیا کار کنید، تاثیر غیرمستقیم آن به تقویت شانه‌ها کمک می‌کند. توصیه می‌شود که دست‌ها را به‌شکل مشت محکم گره کنید و سپس انگشتان را تا جایی که می‌توانید باز کنید و کشیده نگه دارید. این تمرین را حدود ۱۰ تا ۱۵ بار در روز انجام دهید، زیرا با همین حرکت ساده و موثر، می‌توانید قدرت دستان برای مشت کردن و گرفتن چیزها را بیشتر کنید.

کفش مناسب بپوشید

برخی متخصصان تاکید می‌کنند که در هر مناسبتی باید کفش‌های متناسب و محکم با کف پهن، پوشید. «نیک کالن»، مشاور جراح ارتوپدی و مچ پا، می‌گوید: اگر کف پای صافی دارید، برای پایداری به کفشی برای پشتیبانی از قوس پا نیاز دارید و اگر قوس پایتان زیاد است به کفش‌های دویدن با کف تخت‌تر نیاز دارید.

خم‌شدن مشکلی ایجاد نمی‌کند

به گزارش ایندیپندنت، «آیوفه اومرا»، فیزیوتراپیست اسکلتی عضلانی، می‌گوید: گذراندن تمام روز به حالت نشسته با پشت صاف باعث می‌شود که عضلات پشت و مرکزی بیش از حد کار کنند که در نهایت موجب درد می‌شود. او با اشاره به بی‌خطر بودن خم شدن تاکید می‌کند که برای جلوگیری از این ناراحتی عضلات پشت و مرکزی، پس از هر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نشستن باید وضع بدن را تغییر داد.

 

برچسب ها: مفاصل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: