خبر فوری
۰۸:۲۲ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۶

در این سطح از فشار خون ممکن است هیچ علامتی نداشته باشید. هنگامی که فشار خون به 180/120 یا بالاتر می رسد، یک وضعیت جدی به نام فشار خون بدخیم یا بحران فشار خون ممکن است رخ دهد.

به گزارش مد نیوز به نقل از مدیسین نت اگر اندازه گیری فشار خون سیستولیک شما بین 130 تا 139 باشد یا اندازه گیری دیاستولیک شما بین 80 تا 89 باشد، در نظر گرفته می شود که فشار خون بالا دارید. این می تواند منجر به سکته مغزی، آسیب کلیه، حملات قلبی یا از دست دادن هوشیاری شود. اگر فشار خون خود را اندازه گرفتید و فشار خونتان به این حد بالا بود، چند دقیقه استراحت کنید و دوباره اندازه بگیرید. اگر بالا ماند، با اورژانس تماس بگیرید.

علل بدخیم فشار خون بالا

فشار خون بالا عامل اصلی فشار خون بدخیم است. نادیده گرفتن دوزهای داروهای فشار خون نیز می تواند منجر به فشار خون بدخیم شود. موارد زیر شرایط پزشکی است که ممکن است باعث فشار خون بدخیم شود:

  • بیماری کلیوی
  • بیماری عروقی کلاژن
  • آسیب های نخاعی
  • تومور غده فوق کلیوی
  • قرص های ضد بارداری
  • مواد مخدر غیرقانونی (کوکائین)

 

علائم فشار خون بدخیم

علائم اولیه فشار خون بدخیم فشار خون 180/120 یا بالاتر و علائم آسیب اندام است. سایر علائم فشار خون بدخیم شامل خونریزی و تورم رگ های خونی در شبکیه، اضطراب، خونریزی بینی، سردرد شدید و تنگی نفس است. فشار خون بدخیم ممکن است باعث تورم مغز شود، اما این علامت بسیار نادر است.

 

درمان فشار خون بدخیم

فشار خون بدخیم یک اورژانس پزشکی است و نیاز به درمان فوری دارد. داروهای فشار خون از طریق IV داده می شود، به این امید که فشار خون در عرض چند دقیقه کاهش یابد. پس از کاهش فشار خون به سطح ایمن، داروی خوراکی داده خواهد شد.

 
برچسب ها: فشار خون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: