خبر فوری
۲۲:۱۹ - ۰۱ دی ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۲۸

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:بیمه سلامت از طریق ۵۳ هزار موسسه طرف قرارداد به بیمه شدگان خدمات ارائه می می کند.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر،محمدمهدی ناصحی افزود: خدمات بیمه سلامت که در ۲ سال اخیر برای مردم ترسیم و اجرایی شده بسیار ارزشمند است، چون چتر بیمه‌ای برای ۴۴ میلیون نفر که عمدتاً از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستند، گسترش پیدا کرده و حمایت‌های جدی از آنها با هدف کاهش پرداختی از جیب و حفاظت مالی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه چتر پوشش بیمه‌ای و خدمات افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: بیمه سلامت در بحث بیماران خاص و صعب العلاج هم ورود کرد و با ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج طبق مصوبه مجلس، پرداختی از جیب این بیماران کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با مراجعه به مراکز دولتی مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این مراکز حداقل ۹۰ درصد هزینه‌های بستری پرداخت شده و برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هزینه‌ها به میزان ۱۰۰ درصد پوشش داده می‌شود، همچنین برای روستاییان پرداخت‌ها به میزان ۹۵ درصد است.

ناصحی ادامه داد: همچنین ۵ دهک اول جامعه نیز در کنار سایر خدمات تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند. به عبارتی این افراد هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند، بیمه سلامت با بیش از ۵۳ هزار مؤسسه، بیمارستان و کلینیک خصوصی قرارداد دارد و خرید خدمت می‌کند؛ لذا با توجه به اینکه شرح وظایف بیمه گسترده شده است ارائه خدمات در بخش دولتی افزایش پیدا کرده و تنها در بخش خصوصی به دلیل پرداخت تعرفه دولتی در این بخش مابه تفاوت بسیار است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه بیمه‌های پایه یک رویه مشخص را در پوشش اجرا می‌کنند، اظهار داشت: اما در بیمه سلامت علاوه بر این پوشش‌ها اقدامات متنوع دیگری نیز انجام داده و پرداخت‌ها به مؤسسات به روز شده است.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی در حوزه بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهیم، گفت: خدمات ناباروری و توانبخشی تحت پوشش بیمه جدید بوده و حمایت‌ها روز به روز گسترش پیدا کرده است. سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان است.

ناصحی در خصوص بیمه خدمات دندانپزشکی گفت: خدمات دندانپزشکی در بیمه‌های پایه خیلی جایگاه نداشت، اما برنامه‌ها و تدابیری در این باره و در پرداخت هزینه‌ها در نظر گرفته شد و امیدواریم تمامی خدمات دندانپزشکی جز ایمپلنت و ارتودنسی، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، ضمن اینکه خدمات روانشناسی هم در سامانه‌ها وارد شده و امیدواریم پرداختی‌ها از جیب مردم در این حوزه نیز کاهش پیدا کند.

برچسب ها: بیمه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: