خبر فوری
۱۹:۳۹ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۹
زالی در پیامی به مناسبت روز بهورز؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از تلاش بهورزان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی اولیه تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام علیرضا زالی، آمده است: فرا رسیدن دوازدهم شهریورماه و روز بهورز یادآور تلاش‌های دلسوزانه کسانی است که با مسئولیت‌پذیری و تعهد حرفه‌ای خود، ارتقای سلامت جامعه را در نقاط دور و نزدیک کشور رقم می‌زنند.

گسترش شبکه‌های بهداشتی و درمانی و دسترسی مستقیم و عادلانه آحاد مردم به خدمات بهداشتی اولیه مرهون فعالیت‌های شبانه‌روزی نیروهای کارآمد و متعهدی است که به عنوان بهورز با کمترین هزینه و امکانات نقش مهم و انکارناپذیری در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم ایفا می‌کنند.

بسیاری از دستاوردهای سترگ حوزه سلامت همچون ریشه کن کردن فلج اطفال، کاهش بیماری‌های واگیر و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران که از شاخص‌های اثرگذار توسعه به شمار می‌رود و همچنین بخش مهمی از موفقیت‌های به دست آمده در مهار کرونا، در سایه فعالیت بهورزانی به دست آمده است که نقش بسیار کلیدی در نظام سلامت دارند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز که بزرگ‌ترین گستره جغرافیایی و همچنین بیشترین جمعیت را در بین دانشگاه‌های کشور، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد، همواره سپاس‌گزار و قدردان عزیزانی است که به عنوان بهورز در نقاط مختلف به ویژه روستاها، دانشگاه را در مسیر تحقق رسالت‌های حرفه‌ای خود یاری می‌دهند.

بخش عمده‌ای از توفیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه بهداشت حاصل زحمات دلسوزانه ۱۸۶ بهورز شاغل در ۱۱۷ خانه بهداشت دانشگاه است که ۶۲ نفر آنان مرد و ۱۲۴ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند و سال‌ها عمر خود را برای خدمت به همنوعان در دورترین روستاها صرف کرده‌اند؛ بدون شک خدمات صادقانه آنان الگوی شایسته‌ای برای علاقه‌مندان به این حرفه به ویژه ۴۸ دانش‌آموز بهورزی دانشگاه است که خود را برای قبول این مسئولیت خطیر در آینده‌ای نزدیک آماده می‌کنند.

بار دیگر ضمن عرض تبریک به همه تلاشگران این عرصه، برای بهورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از خداوند متعال، سربلندی موفقیت و تندرستی خواستارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: