خبر فوری
۱۵:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۴
رئیس انجمن داروسازان تهران:

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: توزیع دارو از طریق پلتفرم ها نیازمند مجرای قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش محبوبی، بعد از ظهر شنبه در نشست خبری انجمن داروسازان تهران، افزود: داروسازان در دوران پاندمی کرونا، اجازه ندادند دست مردم از دارو کوتاه شود.

وی گفت: داروسازان، کشور را از یک وارد کننده دارو به صادر کننده این کالای استراتژیک تبدیل کردند.

محبوبی ادامه داد: در این سال‌ها وابستگی ما به واردات دارو در مورد بسیاری از اقلام دارویی برطرف شده است.

وی با عنوان این مطلب که داروسازی یک صنعت پویا است و باید با استانداردهای جهانی رشد کند، گفت: این همگاهی نیازمند تزریق و تأمین سرمایه و گسترش صنعت داروسازی است.

محبوبی افزود: متأسفانه در صنعت دارو نرخ استهلاک بیش از سرمایه گذاری بوده و منابع ریالی و ارزی دارو محدود است و جوابگو نیست.

وی گفت: قرار بود طرح دارویاری با تأمین مابه التفاوت قیمت دارو، پرداخت از جیب مردم را ثابت نگه دارد اما این موضوع هرگز محقق نشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: دولت باید در این زمینه برنامه ریزی و توجه خاص داشته باشد تا صنعت دارو بتواند به درستی خدمت رسانی کند.

وی با عنوان این مطلب که دارو یک کالای استراتژیک و حیاتی است و تولید و توزیع آن نیازمند ضوابط خاص است، گفت: ما با ذات توزیع دارو از طریق پلتفرم‌ها مخالف نیستیم ولی از آنجا که سلامت و حیات مردم به این کالا بستگی دارد، معتقدیم مجرای قانونی مناسب آن باید وجود داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: در حال حاضر گروه‌هایی بیشترین داعیه این کار را دارند که سوابق آنها در توزیع سایر کالاها نیز درخشان نبوده است.

محبوبی ادامه داد: ضمن اینکه عدم وجود ضوابط لازم برای توزیع دارو بر بستر پلتفرم‌ها، باعث می‌شود توزیع دارو از نظارت متولی قانونی آن خارج شود.

وی افزود: ما با هیچ روش توزیع دارو که این کالا را به شکل قانونی و با کیفیت مناسب به دست بیماران برساند مشکلی نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: