خبر فوری
۱۲:۳۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۶۴
مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد؛

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی، بر ضرورت مشارکت دانشکده های دندانپزشکی در راستای ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فاضل، در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان این مطلب که یکی از ویژگی‌های برجسته وزارت بهداشت ادغام بین آموزش و ارائه خدمات سلامت است، گفت: انتظار می‌رود دانشکده‌های دندانپزشکی برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان مردم مناطق تحت پوشش مشارکت کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات دندانپزشکی در سطوح مختلف با همکاری دانشکده‌های دندانپزشکی، بیان کرد: دانشکده‌های دندانپزشکی می‌توانند نیروهای لازم برای ارائه خدمات در مراکز تحت پوشش خود جذب کنند. همچنین با توجه به هزینه بالای آموزش دانشجویان دندان پزشکی و بهره مندی مردم به ویژه مناطق محروم، دانشجویان باید به صورت هدفمند تربیت شوند.

فاضل تصریح کرد: مراکز تخصصی و کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی باید در مراکز استان‌ها توسعه یابد و پایان نامه‌ها در حوزه دندانپزشکی برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان هدایت شوند.

وی افزود: برای حل مسائل حوزه دندانپزشکی، هماهنگی و تعامل بین معاونت‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شود و دانشکده‌های دندانپزشکی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشارکت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: