خبر فوری
۱۷:۲۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۳
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد؛

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، بر اهمیت دسترسی مردم به نان کامل و بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت نان با محوریت امکان سنجی تولید نان با آرد کامل در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: این دبیرخانه بر اساس ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که وظایف قانونی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تعیین کرده است، موضوع بهبود کیفیت نان در زنجیره گندم، آرد و نان را در دستور کار فوری قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نان قوت غالب جامعه است، باید برای رفع چالش‌های آن اهتمام داشت و همه دستگاه‌های عضو شورای عالی و همچنین صنعت تولید نان از پیش تولید، مزرعه تا سفره در کنار یکدیگر برای تأمین نان سالم تلاش کنند.

مطلق با بیان اینکه شاید نیاز باشد برخی قوانین موجود بازنگری شوند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان موافق با اقدامات اجباری نیستیم و تولید نان کامل باید به صورت داوطلبانه باشد اما هر نوع نانی که تهیه می‌شود باید مطابق با اصول بهداشتی و قوانین تعریف شده کشور باشد تا سلامت مصرف کنندگان تهدید نشود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد: اقدامات بسیار مثبتی در استان‌ها به ویژه استان‌های مرکزی و قم در مورد تولید نان با کیفیت انجام شده است و سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، خوزستان و کرمانشاه نیز در حال پیگیری تولید نان با کیفیت هستند.

به گفته وی، از دلایل موفقیت برنامه نان کامل در استان‌های مرکزی و قم، مشارکت فعال استانداران، فرمانداران، رؤسای غله، صنعت، نانوایان و ایجاد مطالبه گری و فرهنگ سازی در جامعه است.

مطلق ادامه داد: دبیرخانه‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان‌ها رابطین ما برای تسهیل در هماهنگی‌های بین بخشی هستند و استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای پیشبرد برنامه‌های ارتقای کیفیت نان استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: