خبر فوری
۱۵:۳۱ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۸۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: افرادی که بر اثر سوء مصرف مشروبات الکلی دچار علایمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علایم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علایم تنفسی و درد قفسه سینه شده‌اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهرام صیادی خاطر نشان کرد: تاخیر در مراجعه ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مسمومان داشته باشد.

دکتر صیادی افزود: افراد دارای علایم مسمومیت ناشی از متانول بدون هیچ نگرانی و استرس از موضوعات دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آسیب های جدی جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از افرادی که مراجعه کردند علایم مسمومیت نداشتند اما چون به همراه دیگر افرادی که دچار علایم شده‌اند مصرف الکل داشته‌اند به بیمارستان مراجعه کرده و سم متانول در آزمایش‌های آنها دیده و فوراً درمان برای آنها آغاز شده است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: مراجعه زودهنگام و دیالیز به موقع و سریع می‌تواند سم را از بدن فرد خارج کند و از بروز عوارض بیشتر همچون اختلال بینایی، نابینایی، خونریزی گوارشی، مغزی و حتی فوت جلوگیری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: