خبر فوری
۲۲:۱۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۵

مدیر مرکز بحران شهرستان کاشان گفت:خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) همزمان با آغاز فصل گرما و شروع زاد و ولد و فعالیت کنه‌ها در کاشان بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، هادی کاشانی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری مشترک بین دام و انسان از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کاشان گزارش نشده اما رعایت نکات ایمنی در خصوص مقابله با این بیماری ضروت دارد.

وی اظهار کرد:تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق تماس با ترشحات بدن، خون و گوشت دامی که توسط کنه مورد گزش قرار گرفته و یا با تماس مستقیم با کنه منتقل می‌شود.

مدیر مرکز بحران شهرستان کاشان از شهروندان خواست برای پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه‌ها نیز دقت کنند.

کاشانی نژاد گفت:یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد است که این موضوع در کشتارگاه‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود:تهوع، سردرد، دل درد و خون ریزی زیر پوستی از علائم تب کریمه کنگو است.

بیماری تب کریکه کنگو نخستین بار سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین و سپس در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهد شد و اکنون ایران و بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است.

شهرستان کاشان با جمعیت ۳۶۵ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

برچسب ها: تب کریمه کنگو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: