خبر فوری
۱۰:۲۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۷۳
مطالعات نشان می دهد؛

تحقیقات جدید نشان می دهد که غذاهای گیاهی غنی از ترکیبات مهم غذایی می توانند با افزایش سن، احتمال ابتلا به ضعف و سستی را کاهش دهند.

به گزارش مدنیوز با استناد به گزارش مدیسن نت محققان بیان کرده‌اند که میوه‌هایی مانند سیب و شاه توت حاوی فلاونوئیدی به نام کوئرستین هستند که ممکن است عامل اصلی در جلوگیری از شکنندگی و ضعف باشد.

استیون اوئی، از مرکز پزشکی بث ایزرئیل دیکونس در بوستون، تأکید کرده است: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که با هر افزایش ۱۰ میلی‌گرم در مصرف فلاونول‌ها در روز، احتمال شکنندگی و ضعف تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. به راحتی می‌توانید روزانه ۱۰ میلی‌گرم فلاونول مصرف کنید، زیرا یک سیب متوسط حدود ۱۰ میلی‌گرم فلاونول دارد."

تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد سالمند به ضعف مبتلا می‌شوند. این سندرم باعث افزایش خطر سقوط، شکستگی استخوان، ناتوانی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ می‌شود.

نویسندگان مطالعه اعلام کرده‌اند که توصیه‌های غذایی برای جلوگیری از ضعف عمدتاً بر تمرکز بر پروتئین است، اما بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز فواید سلامتی دارند.

با این حال، بر اساس گفته محققان، اگرچه ارتباط مستقیمی بین مصرف کل فلاونوئید و ضعف وجود ندارد، اما مصرف بالاتر فلاونول‌ها (زیرگروهی از فلاونوئیدها) با احتمال کمتری برای ابتلا به ضعف مرتبط است.

اوئی بیان کرد: "به طور خاص، مصرف بالاتر کوئرستین فلاونوئیدی با پیشگیری از ضعف ارتباط مهمتری دارد."

تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که تحقیقات آینده باید بر مداخلات غذایی مرتبط با فلاونول‌ها یا کوئرستین برای درمان ضعف تمرکز تمرکز کنند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: