خبر فوری
۲۳:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۵
دبیر کنگره بین المللی رادیولوژی ایران؛

دبیر سی و هشتمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران، ارتقا و به روز بودن دانش و حفظ اخلاق پزشکی از به حق ترین خواسته‌های مردم کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی طهماسبی، در مراسم افتتاحیه کنگره که شامگاه سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد، گفت: برای سالیان طولانی انجمن رادیولوژی ایران عامل وحدت، گسترش علم و دانش دوستی در سطح جامعه رادیولوژی بوده است. کنگره سالیانه رادیولوژی این فرصت بی نظیر را ایجاد کرد تا نخبگان مدرسان و علمای رادیولوژی چراغ علم این حوزه را روشن و پرفروغ نگه دارند.

وی ادامه داد: رادیولوژی رشته استاندارد شناخته شده در سطح جهان است و رادیولوژیست‌ها با تلفیق فیزیک، تکنیک و دانش تصویربرداری در کنار پرتونگاران؛ تصویر را خلق، تفسیر و گزارش می‌کنند.

ارتقا دانش و حفظ اخلاق پزشکی از به حق ترین خواسته‌های مردم است

طهماسبی، انجمن رادیولوژی را مرجع و صدای رسای رادیولوژیست‌ها برای انعکاس مسائل علمی دانست و افزود: در این کنگره با نگاه ویژه و با ارائه پنل‌های مشترک همکاران و کلینیسین‌ها سعی فراوان شده تا تعامل بین رشته‌ای ایجاد و تلاش کرده‌ایم همگرایی با سایر تخصص‌های پزشکی محقق شود، چرا که افق‌های پیش‌رو و تحولات بزرگی در حوزه پزشکی و درمان از جمله هوش مصنوعی روی خواهد داد.

وی اظهار کرد: ارتقا و به روز بودن دانش و حفظ اخلاق پزشکی از به حق ترین خواسته‌های مردم کشور است که باید در تأمین آن کوشا باشیم. مردم ما روزگار سختی را می‌گذرانند، پس شایسته است به عنوان پزشک، همراه و غمخوار آنها باشیم.

در حاشیه این مراسم از دبیر افتخاری کنگره رادیولوژی استاد سلطانی که سالیان طولانی در دانشگاه جندی شاپور اهواز خدمت کرد و از بنیانگذاران این رشته در دانشگاه اهواز محسوب می‌شود، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: