خبر فوری
۱۱:۴۶ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۷۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ساخت، تعمیر و تجهیز ۴ هزار واحد بهداشتی طی دو سال اخیر در کشور خبر داد.‌

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در دومین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری های نظام سلامت، گفت: ایران با دارا بودن ۲۹ هزار و ۲۵۰ واحد بهداشتی، خدمات سلامتی گسترده ای از جمله پزشکی خانواده به جمعیت روستایی و شهری به ویژه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ارائه می دهد.

وی افزود: ایران ۳۰ میلیون نفر جمعیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۵۵ میلیون نفر جمعیت شهری دارد که برای توسعه دسترسی این میزان جمعیت به خدمات سلامت، برنامه‌های متعددی تاکنون اجرا کرده و برای آینده در دست اجرا دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تقویت، بازسازی و توسعه شبکه بهداشتی ایران، گفت: با توجه به اجرای برنامه‌هایی نظیر پزشکی خانواده در کشور، توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تقویت شبکه بهداشتی سرلوحه کارها قرار گرفته به طوری که در دو سال اخیر ۴ هزار واحد بهداشتی در ایران ساخته، تعمیر یا بازسازی شده‌اند.

وی افزود: رییس جمهور کشورمان نیز تاکیدات زیادی به اجرای برنامه پزشکی خانواده برای ارائه خدمات سلامت در تمام شهرها دارد. زیرا ارائه این خدمات در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در قالب پزشکی خانواده از سال‌ها پیش آغاز شده است.

فرشیدی ادامه داد: مطابق برنامه کشوری پزشکی خانواده، هر پایگاه سلامت شهری در ایران دارای یک پزشک و دو مراقب سلامت خواهد شد و هر پایگاه ۳ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان داشت: از رهگذر اجرای برنامه پزشکی خانواده در کشور، سیاست توسعه و تقویت شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی نیز در ایران عملیاتی می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید از نقش موثر بیمه‌ها در اجرای برنامه‌های سلامت غافل شد. بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در ایران جمعیت‌های تحت پوشش خود را از سطح خانه‌های بهداشت تا ارجاع به کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی تحت پوشش قرار می‌دهند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ابراز داشت: خوشبختانه اجرای نظام ارجاع از سال گذشته از شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در ایران شروع شده و هم اکنون از سطح اول در خانه‌های بهداشت تا سطوح تخصصی و فوق تخصصی در حال اجراست.

وی در پایان تغییر بیماری ها از واگیردار به غیرواگیر را مهم‌ترین تحول سال‌های اخیر حوزه سلامت در دنیا از جمله ایران دانست و گفت: بی توجهی به بیماری‌های غیرواگیر تبعات زیادی برای همه کشورها خواهد داشت. هم اکنون بیشترین مرگ و میرها از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی نشات می‌گیرد و باید برای مهار این بیماری‌ها برنامه و راهبرد داشت تا از بحران‌های ناشی از آن‌ها در آینده پیشگیری شود.

برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: