خبر فوری
۱۵:۰۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۸۶
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رئیس انجمن جراحان دهان و فک و صورت، نسبت یه عدم پوشش بیمه ای جراحی های فک و صورت انتقاد کرد.

بهزاد رهسپار، در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان و فک و صورت، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و تعرفه‌های بسیار پایین خدمات تشخیصی و درمانی، ارائه خدمات درمانی استاندارد و با کیفیت را دچار مشکل ساخته است.

وی همچنین افزود: تهیه وسایل و ابزار مورد نیاز برای جراحی‌های دهان و فک و صورت، علاوه بر اینکه هزینه زیادی دارد؛ بسیار پیچیده و سخت شده و ممکن است از مبادی غیر رسمی هم واردات انجام شود.

رهسپار با عنوان این مطلب که اقتصاد طب در کشور ما وابسته به دلار است، ادامه داد: در عین حال، تعرفه‌های غیر واقعی باعث می‌شود ارائه خدمات استاندارد با دشواری صورت بگیرد. در این شرایط، یا دولت باید سوبسید بدهد یا مردم از جیب هزینه کنند.

وی افزود: اگر بیمه‌ها کنار بکشند و حمایت لازم از خدمات را انجام ندهند؛ مردم متضرر خواهند شد، به طوری که در جراحی‌های دهان و فک و صورت، بیمه‌ها خیلی از درمان‌ها را پوشش نمی‌دهند. در حالی که فقط جراحی زیبایی بینی و چانه که البته در برخی موارد این نوع اعمال جراحی نیز برای درمان انجام می‌شود؛ اما بیمه‌ها سایر جراحی‌های دهان و فک و صورت را پوشش نمی‌دهند

رهسپار تاکید کرد: بیمه‌ها، جراحی فک را زیبایی محسوب می‌کنند و بابت ایمپلنت هم هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

رئیس انجمن جراحان دهان و فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که باید اقتصاد درمان را تعریف کنیم، افزود: متأسفانه ما اقتصاد طب را دولتی تعریف کرده ایم، در حالی که بیمه‌ها از خیلی از خدمات درمانی که ارائه می‌شود، حمایت نمی‌کنند و پوشش نمی‌دهند.

رهسپار ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه و ابزار مورد استفاده در رشته جراحی دهان و فک و صورت؛ قابل اندازه گیری نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: