خبر فوری
۱۴:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مصوبه وزارت بهداشت برای تشکیل شورای فرهنگی در بیمارستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ناطقی، در نشست هم اندیشی با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی، خاطرنشان کرد: بحران اصلی همه بیمارستان‌ها در مورد جذب نیرو است که این مورد در بیمارستان‌های دولتی هم وجود دارد.

وی در ادامه، نظرات رؤسا و مترون‌ها در مورد جذب نیروی پرستاری را مورد بررسی قرار داد و گفت: در جلسات وزارت بهداشت این موارد به عنوان پیشنهاد مطرح خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آمار بالای سزارین در بیمارستان‌ها افزود: ما تمام عملکرد اساتید را روی نمودار مشخص می‌کنیم و زمانی که نسبت سزارین به زایمان طبیعی بالا باشد به او تذکرات لازم داده خواهد شد. توقع ما این است که تدابیری اندیشیده شود تا این آمار متعادل و به عدد مورد نظر ما نزدیک شود.

وی ادامه داد: کشور ما ایران بعد از دوران انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های نظامی و پزشکی داشته است که به اندازه کافی به آنها توجه نمی‌شود و در رسانه‌ها به طور کافی پوشش داده نمی‌شوند.

ناطقی بر تشکیل شورای فرهنگی در بیمارستان تاکید کرد و گفت: مصوبه‌ای از سوی وزارت بهداشت به معاونت درمان مبنی بر تشکیل شورای فرهنگی در بیمارستان‌ها ابلاغ شده که موضوع بسیار با اهمیتی است و هر بیمارستان باید متناسب با شرایط، کارکنان و موقعیت جغرافیایی خود مسائل فرهنگی را بررسی و راه حل‌هایی برای برطرف کردن چالش‌های فرهنگی بیمارستان بیاندیشد، چرا که در بحث اعتباربخشی نیز مسائل فرهنگی به طور جدی بررسی می‌شوند. لازم است بعد از برگزاری جلسات فرهنگی گزارش جلسات و صورت جلسات به این معاونت ارسال شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: