خبر فوری
۰۰:۰۴ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۳۷
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

معاون درمان وزارت بهداشت, با اشاره به تجهیز و راه اندازی ۱۰۸۰۰ تخت بیمارستانی در سال گذشته، گفت: برنامه ما در سال ۱۴۰۲، راه اندازی ۹۳۵۰ تخت جدید بیمارستانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی اظهار داشت: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سال جاری گسترش می‌یابد؛ در سال‌های قبل تعداد بیماری‌های خاص و صعب العلاج محدود بود که در حال حاضر به ۴۴ بیماری افزایش یافته که البته بر حسب منابعی که به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد تا ۱۰۰ بیماری نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به سالمند شدن جمعیت در دهه‌های آینده، گفت: بسته خدمتی سالمندی جمعیت در حال تهیه و تدوین است و در زمینه طب سالمندی، اقدامات خوب و مثبتی انجام شده است. همچنین اقدام ویژه ای برای کاهش تروما، حوادث و سوانح در حال انجام است و بسته خدمتی آن، تدوین می‌شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های خوبی بین معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت برای پیشگیری و درمان سرطان ایجاد شده و یک مسئول برای آن مشخص شده تا ارائه خدمات در این زمینه با رویکرد پیشگیری، تقویت شود. البته برای بیماران مبتلا به سرطان نیز خدمات در دسترس و کاهش هزینه‌ها از طریق صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، در دستور کار قرار دارد.

کریمی از بیماری‌های قلبی و عروقی و غیرواگیر به عنوان دیگر علل مرگ و میر جمعیت یاد کرد و افزود: بسته‌های خدمتی ۲۴۷ و ۷۲۴ که مربوط به خدمات مربوط به سکته‌های حاد قلبی و مغزی است، تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه با کاشت حلزون شنوایی در سال گذشته، لیست انتظار بیماران به «صفر» رسید، افزود: برخی بیماری‌های مانند هپاتیت سی در دوران گذشته قابل درمان نبود اما در حال حاضر، درمان و داروهایی برای آن مشخص شده که در دستور کار معاونت درمان وزارت بهداشت قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه دیالیز بیماران، کاهش کیفیت زندگی را به همراه دارد. یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری، تقویت پیوند اعضا است و منابع آن از طریق صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و سایر منابع، تأمین می‌شود.

کریمی به کمبود نیروی انسانی تخصصی و فوق تخصصی اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با معاونت آموزشی وزارت بهداشت داشتیم، ظرفیت و ورودی مقطع تخصصی پزشکی افزایش یافته به گونه‌ای که فارغ التحصیلان مقطع تخصص پزشکی در سال گذشته، حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر بود اما ظرفیت تخصص در همان سال به بیش از ۴ هزار نفر رسید و محصول این افزایش ظرفیت، ۴ سال آینده قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: برای برخی رشته‌ها از جمله طب اورژانس، بیهوشی و جراحی قلب که اقبال کمتری به آنها بوده، اقدامات و مشوق‌های آموزشی انجام شده و البته اقداماتی نیز در زمینه تعرفه آنها انجام می‌شود تا این رشته‌ها احیا و اقبال بیشتری از سوی داوطلبان تخصصی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: