خبر فوری
۱۲:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۵۱
مهر بررسی می کند؛

وزیر بهداشت مدعی شده موج هشتم کرونا، اسفند ۱۴۰۱ وارد کشور شده است. در حالی که معاونان وزیر، از پایان موج هشتم خبر داده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش موارد ابتلاء و فوتی‌های کرونا در هفته‌ها و روزهای اخیر در کشور، باعث شد بار دیگر وزیر بهداشت از مردم بخواهد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جدی تر باشند.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی، یک موضوع دیگر را نیز مورد توجه قرار داد و آن هم غافلگیری در موج هشتم بود. به طوری که وزیر بهداشت، مدعی شده ما در بهمن ماه ۱۴۰۱ منتظر موج هشتم بودیم که در اسفند ماه از راه رسید!!

وزیر بهداشت که سال نو به مشهد رفته بود، این موضوع را با خبرنگار صداوسیما بازگو کرده و گفته است که پیش بینی شده بود موج هشتم کرونا از بهمن در کشور ایجاد شود، اما با تأخیر از اواخر اسفند وارد شد و هم اکنون این موج در کشور ایجاد شده است از این رو رعایت دستورهای بهداشتی و واکسیناسیون، مهم‌ترین راهکار در پیشگیری از این بیماری است.

این ادعای وزیر در حالی رسانه‌ای شده است که برخی از معاونان او، از جمله معاون درمان و بهداشت وزارت بهداشت؛ در سال گذشته مدعی شده بودند که موج هشتم را پشت سر گذاشته ایم و خیلی نگران نیستیم.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، موضوع شروع و پایان موج هشتم کرونا را در چند نوبت اعلام کرده بود. به طوری که اولین بار در نشست خبری دهه فجر (۱۶ بهمن ۱۴۰۱)، گفت که "در حال حاضر موج هشتم کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و ۱۰ روز است که از قله موج عبور کرده و میزان مراجعین سرپایی و بستری در حال کاهش است. نگران دو کوهانه بودن موج بودیم که خوشبختانه تا امروز شیب مجددی به سمت بالا نداشتیم."

به دنبال این ادعا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و برخی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا نیز عنوان داشتند که موج هشتم را پشت سر گذاشته ایم.

بهمن ۱۴۰۱ بود که سیداحمد طباطبایی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: موج هشتم کرونا به پایان رسیده و فعلاً در مورد احتمال بروز موج نهم بیماری نیز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت، زیرا کرونا غیرقابل پیش‌بینی است.

اخبار متناقض از کرونا در کشور که از سوی وزیر و معاونان او نقل قول می‌شود، نشان می‌دهد هیچگونه هماهنگی در امر اطلاع رسانی از این بیماری در کشور وجود ندارد. در حالی که شاهد افزایش موارد ابتلاء و فوتی‌ها در کشور هستیم، این احتمال می‌رود که در پایان تعطیلات نوروزی نیز همین روند شدت بگیرد. بنابراین، بهتر است تدبیری برای اطلاع رسانی شفاف از سوی وزارت بهداشت صورت بگیرد تا دچار غافلگیری نشویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: