خبر فوری
تورم هزینه آزمایشگاههای دارو، غذا و تجهیزات پزشکی هزار درصد است/ثبات تعرفه‌ها خطرناک است سیستم رُباتیک TMINI با قابلیت‌های جدید برای جراحی تعویض مفصل زانو مجوز FDA را گرفت ارزش صنعت تجهیزات پزشکی هند تا ۲۰۳۰ به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد تقاضای قوی برای تجهیزات قلبی رشد چشمگیر استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در جراحی قطر استفاده از هوش مصنوعی را در غربالگری سرطان پستان آغاز کرد اورژانس کشور به دستگاه ایرانی احیاء نوزادان مجهز می‌شود مطالعه بالینی کوچکترین پمپ قلب جهان به زودی آغاز می‌شود تقدیر از ۶ دانش بنیان سلامت در میان غزال های ایرانی رونمایی از اسکنر جدید مغز به اندازه یک کوله‌پشتی برای تقویت امدادگران امکان اظهار کالا به گمرک با ثبت درخواست تخصیص ارز میسر شد تا ۳۰ تیر ماه/تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از مرز یک میلیارد دلار گذشت پاویون اختصاصی تجهیزات پزشکی در پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان-کابل برپایی نمایشگاه ایران-روسیه در تاریخ 30 مهر الی 2 آبان سال جاری در محل همایش های بین المللی برج میلاد افزایش تقاضای جهانی برای ربات‌های جراحی/درآمد مالک داوینچی افزایش یافت
۰۵:۰۴ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۸۸
وزیر بهداشت هشدار داد؛

وزیر بهداشت، نسبت به عواقب حوادث چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: آسیب های چشمی قابل برگشت نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت بورکینافاسو، افزود: یکی از حوادث تلخ در پایان سال به خصوص برای پزشکان و چشم پزشکان، حوادث چهارشنبه سوری است. استفاده از برخی وسایل آتش‌زا و مواد محترقه بعضاً می‌تواند حادثه آفرین باشد.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند فقط کسانی که در این مراسم شرکت کرده یا از وسایل آتش‌زا استفاده می‌کنند، دچار حادثه می‌شوند، در حالی که بیشترین حوادث را در عابرین و افرادی که تماشاگر هستند، دیده‌ایم.

عین‌اللهی گفت: یکی از اتفاقات بسیار دلخراش صدمه به کودکان است. بچه‌هایی که در کنار آتش قرار می‌گیرند، دچار حادثه می‌شوند و بعضاً این اجسام به چشم اصابت می‌کند.

وی افزود: وقتی چشم انسان دچار صدمه شود، به هیچ وجه قابل برگشت نیست؛ حتی اگر قرنیه را بخیه هم کنیم، دیگر مانند قبل نمی‌شود. اگر این اجسام به داخل چشم نفوذ کرده و شبکیه را خراب کنند، فرد مادام‌العمر دچار ضعف بینایی یا کوری می‌شود.

عین اللهی با بیان اینکه توصیه می‌کنم مردم از اجسام انفجاری استفاده نکنند، گفت: وزارت بهداشت به همه مراکز درمانی آماده‌باش کامل داده و امیدواریم با کمترین حادثه چهارشنبه سوری را به پایان برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: