خبر فوری
۱۰:۰۰ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۲
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس؛

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به تبعات ناکافی بودن بودجه دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری، در بازدید اخیر از تعدادی از داروخانه‌ها از کمبود و نبود برخی اقلام دارویی در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسئولان مربوطه آمار دقیقی از کمبودهای دارویی ندارند و مطرح شد که به طور مداوم با کمبودهایی حتی در زمینه داروهای معمولی مواجه هستیم.

وی با اشاره به طرح دارویاری، افزود: هر چند قیمت دارو بر اساس مصوبه مجلس و با اجرای طرح دارویاری نباید نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش می‌یافت اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و قیمت بسیاری از داروها به ویژه داروهای بیماران دیابتی، قلبی عروقی و اعصاب و روان افزایش یافت و اجرای طرح دارویاری هم تأثیر چندانی در کاهش قیمت‌ها نداشت و پرداختی از جیب بیماران به شدت افزایش یافته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم با توجه به افزایش قیمت‌ها برای تهیه داروهایی که تحت پوشش طرح دارویاری قرار گرفتند هم با مشکل مواجه هستند و در بازدید اخیری که از تعدادی از داروخانه‌ها داشتیم تاکید شد که برخی بیماران به علت عدم توان پرداخت پول تمامی داروها از خرید بخشی از داروها صرف نظر می‌کنند در حالی که عدم مصرف کامل داروها سلامت آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شهریاری با تاکید بر اینکه دارو کالایی استراتژیک است و باید در مورد آن با حساسیت برخورد کرد، گفت: منابع مالی پیش‌بینی شده توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای دارو به هیچ وجه جوابگو و کافی نیست و در سال آینده در بحث دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان به طور مداوم مسئله کمبود و قیمت دارو را از مسیرهای مختلف پیگیری کرده اما متأسفانه مشکلات همچنان پابرجا است البته پیگیری‌هایمان را ادامه خواهیم داد تا مردم برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان با مشکل مواجه نشوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: