خبر فوری
۰۹:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۰۷
طبق آخرین رنگبندی مشخص شد؛

سمنان- طبق آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سه شهرستان مهدی‌شهر، سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی، یا همان هشدار جدی کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونای وزارت کشور، مبتنی بر آمارهای ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان بازهم دستخوش تغییر شد. این بار در آخرین رنگ بندی آن هم دو هفته مانده به بهار ۱۴۰۲ سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

مهدی شهر، سرخه و آرادان در آخرین رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی کرونایی قرار گرفتند که نشان از شیوع بسیار زیاد بیماری کرونا و افزایش تعداد بستری‌ها می‌دهد.

همچنین آمارهای غیر رسمی منتشر شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که تعداد مراجعان به بیمارستان با علائم حاد تنفسی و همچنین بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در آخرین رنگ بندی اعلامی وزارت بهداشت هیچ نقطه آبی یا همان شرایط تثبیت شده‌ای در نقشه استان سمنان دیده نمی‌شود و بقیه شهرستان‌ها شامل گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و میامی در وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونایی در استان سمنان بار دیگر رو به وخامت می‌گذارد و آمارها نیز این موضوع را تائید می‌کنند. از ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی در کل ایران سه شهر در سمنان قرار دارد و این نشان می‌دهد که وضعیت در این استان ناپایدار شده است.

شیوع آنفولانزا همچنین تمام مراکز درمانی استان سمنان را مملو از جمعیت کرده است. بیماری که بسیار شبیه کرونا است و دوران طولانی نیز بیمار را زمین گیر می‌کند.

پزشکان تاکید دارند که مردم از خود درمانی پرهیز کنند همچنین استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای سلامتی خود مردم، الزامی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: