خبر فوری
۱۲:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۴
مسئول درآمد و ترخیص مجتمع بیمارستانی امام؛

مسئول درآمد و ترخیص مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، گفت: تعبیه دریچه مصنوعی آئورت (TAVI)، یک خدمت درمانی محسوب می‌شود اما تحت پوشش بیمه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی سه‌شنبه دوم اسفند ۱۴۰۱ با حضور مریم مهرپویا هیئت علمی گروه قلب و دبیر اجرایی کمیته، بیتا نظامی مدیر داروخانه‌های مجتمع، حامد وحیدی هیئت علمی گروه قلب و عروق، مهدی افشاری منش مدیر انبار مرکزی دارو و تجهیزات مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، مریم اسداللهی مسئول درآمد و ترخیص، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ولیعصر (عج) برگزار شد.

مهرپویا با اشاره به سهمیه ماهانه مصرف تاوی در بخش قلب مجتمع گفت: ما از سال ۹۷ به طور جدی در خصوص تهیه و تأمین تاوی در مجتمع پیگیر بودیم؛ البته در دوران کرونا از سهمیه ماهانه تاوی استفاده نشد ولی در حال حاضر با توجه به اهمیت درمان بیماران، ضروری است این موضوع با هماهنگی معاونت درمان و داروخانه‌های مجتمع، طبق مصوبه داخلی اجرا شود.

نظامی در خصوص تأمین هزینه خرید تاوی در مجتمع گفت: مشکلی در تهیه و خرید تاوی نیست ولی باید منابع مالی آن از یکی از کانال‌های بیمه، یارانه سلامت و یا خود بیمار پوشش داده شود.

اسداللهی نیز با توضیح در خصوص خدمات ستاره‌دار گفت: تعبیه تاوی اگرچه یک خدمت درمانی است و زیبایی محسوب نمی‌شود ولی جزو خدمات ستاره‌دار بوده و پوشش بیمه‌ای ندارد؛ با توجه به تصمیم معاونت درمان مجتمع ۱۰ درصد هزینه آن از سمت بیمار و ۹۰ درصد دیگر از یارانه سلامت مشروط به اینکه بیمار دارای بیمه پایه باشد، قابل وصول است.

افشاری منش، خرید تجهیزات از کانال مناقصه را در شفاف سازی معاملات و تعدیل قیمت‌ها بسیار مؤثر دانست و افزود: در این مسیر باید سیستم پویا عمل کند و بازخورد کیفیت تجهیزات را به‌طور مستمر به مسئولان مربوطه اعلام کند تا شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند در عرصه رقابت باقی بمانند.

همچنین در این جلسه اعلام شد ذخیره (استوک) تجهیزات مصرفی مورد نیاز بخش قلب و عروق در ایام نوروز ۱۴۰۲ طبق روال در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: