خبر فوری
۱۳:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۲۷
محققان بریتانیایی می گویند؛

محققان دریافته‌اند که سلامت قلب کودکانی که از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) باردار می‌شوند مشابه سلامت همسالانشان که به طور طبیعی باردار شده‌اند، است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه بزرگ هیچ تفاوت قابل توجهی در فشار خون، ضربان قلب، کلسترول و اندازه‌گیری گلوکز بین بچه‌هایی که به طور طبیعی ایجاد شده‌اند و بچه‌هایی که با استفاده از فناوری‌های کمک باروری (ART) مانند IVF تشکیل شده‌اند، نشان نداد.

دکتر «احمد الحکیم»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه بریستول در بریتانیا، گفت: «والدینی که از طریق فناوری کمک باروری باردار می‌شوند یا امیدوارند باردار شوند، به نظر می‌رسد سلامت قلبی متابولیک در کودکان باردار شده قابل مقایسه با کودکان باردارشده به شیوه طبیعی است.»

از زمان تولد اولین "کودک لوله آزمایشی" در سال ۱۹۷۸، سوالاتی در مورد سلامت بچه‌هایی که از طریق IVF باردار می‌شوند وجود داشته است.

داده‌های مورد استفاده برای این مطالعه از ۸۶۰۰ کودک در مطالعه کودکان دهه ۹۰ بریستول بود که از سال ۱۹۹۱ زنان باردار و فرزندان آنها را دنبال می‌کرد.

محققان اطلاعات ۳۵۰۰۰ فرزند اروپایی، سنگاپوری و استرالیایی را از دوران کودکی تا اوایل ۲۰ سالگی بررسی کردند.

آنهایی که با روش لقاح مصنوعی ایجاد شده بودند، سطح کلسترول کمی بالاتر در دوران کودکی داشتند، اما این میزان تا بزرگسالی ادامه نداشت. برخی از نشانه‌های فشار خون کمی بالاتر در بزرگسالی وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: