خبر فوری
۱۵:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۲۹
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد؛

معاون درمان وزارت بهداشت، بهره برداری از پروژه‌های آماده افتتاح را مستلزم تأمین نیروی انسانی این مراکز دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با اشاره به اهتمام وزارت بهداشت به ارائه خدمات عدالت محور، گفت: تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم تا مردم بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی، تأمین نیروی انسانی متخصص برای پروژه‌های جدید حوزه درمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: سالیانه ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص در سطح کشور توزیع می‌شود.

کریمی ادامه داد: از سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای جذب و تبدیل وضعیت نیروها در وزارت بهداشت شروع شده و در حال انجام است که خبرهای خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت، عدالت و تعالی سلامت در کشور است، گفت: عدالت به این معنا است که شهرهایی که از نظر بهداشت و درمان جا مانده اند را به سطح بالایی برسانیم.

کریمی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز تلاش‌های فراوانی در عرصه سلامت از طرف کادر بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید، افزود: با وجود اینکه کشورهای دیگر هم اکنون نیز با مشکلات بیماری کرونا مواجه هستند وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مسئولین و همراهی مردم واکسیناسیون عمومی را انجام داد و با افزایش ایمنی جامعه توانست بیماری کرونا را مدیریت کند.

وی از افتتاح بیش ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ماه‌های آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: حمایت از کادر زحمت کش در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

کریمی، تلاش برای صدور مجوز استخدام پرستاران و کادر درمان، توسعه صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج، پوشش همگانی و بیمه رایگان ۶ میلیون نفر و تحقق نسخه نویسی الکترونیکی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در طول ماه‌های گذشته عنوان کرد.

وی در خصوص بحث نظام ارجاع گفت: تلاش بر این است که پذیرش بیماران از مسیر ارجاع باشد تا صرفه جویی های لازم نیز از این طریق انجام شود و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بازخورد نظام ارجاع در رتبه‌های نخست قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت مطالبات به حق پرسنل بهداشت و درمان، افزود: بیمه‌ها باید در حمایت از بهداشت و درمان پای کار باشند تا مطالبات پرسنلی مراکز بهداشتی و درمانی به تعویق نیافتد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: