خبر فوری
۱۷:۱۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۷

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از ۲ برابر شدن تولیدات دارویی هلال احمر نسبت به ماه گذشته و براساس نیازهای دارویی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به تولیدات داروی جمعیت هلال احمر در یک هفته گذشته گفت: از سوم تا دهم دی ماه، مجموعاً بالغ بر ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار عدد دارو در داروسازی سهاهلال تولید شده که نسبت به ماه گذشته رشدی دو برابری داشته است.

وی افزود: در هفته گذشته ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار عدد استامینوفن، ۳ میلیون و ۵۸۸ هزار عدد کپسول آسیفن و ۲۵۵ هزار عدد کپسول آزیتروماسین در داروسازی سها تولید شده تا نیازهای جامعه در این خصوص با سرعت بیشتری برطرف شود.

عسکری ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی ۸۹ هزار عدد ایبوپروفن، ۲۷۵ هزار عدد کیتوتیفن، ۱۴۸ هزار بطری منیزیم هیدروکساید، ۱۲۸ هزار عدد متادون و ۴۷۲ هزار عدد فینوپروست در هلال احمر تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارویی کشور برطرف شود و بر همین اساس خطوط تولید به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: