خبر فوری
۱۹:۰۸ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۷۸

بر اساس داده های رسمی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، تعداد موارد بستریِ بیماران کرونایی در بیمارستان های ایتالیا دوباره در حال افزایش است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:بر اساس داده های رسمی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، تعداد موارد بستریِ بیماران کرونایی در بیمارستان های ایتالیا دوباره در حال افزایش است.
 
 این امر می تواند نشان دهنده افزایش احتمالی موارد ابتلا به کووید۱۹ در زمستان امسال باشد.
 
یکی از مقامات بهداشتی ایتالیا در این باره گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در طول هفته منتهی به ۱۷ نوامبر تقریباً ۲۲ درصد افزایش یافته است.
 
مجموع موارد ابتلا به کووید۱۹ نیز در ایتالیا افزایش یافته است و ابتلای حدود ۲۰۸ هزار نفر به این بیماری در همین بازه زمانی گزارش شده و این درحالیست که آمار فوق در هفته قبل از آن، ۱۸۱ هزار نفر بوده است. این آمار نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی موارد ابتلا به کووید۱۹ است با این وجود، مرگ و میر هفتگی ۲.۹ درصد کاهش یافت.
 
مقامات بهداشتی ایتالیا اعلام کردند: با افزایش گردش این ویروس، ما انتظار داریم که دولت به زودی برنامه اقدامات جدیدی را برای زمستان منتشر کند.
 
مقامات بهداشتی ایتالیا نیز همزمان با سرد شدن هوا و انجام بیشتر فعالیت‌های روزانه در محیط ‌های سرپوشیده و در نتیجه ایجاد شرایط مساعدتری برای گسترش ویروس، رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی را توصیه کرده‌اند.
 
با این حال، "اورازیو شیلاچی"، وزیر بهداشت ایتالیا هفته گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا در ایتالیا وارد "فاز آندمیک" شده است، به این معنی که اگرچه ناپدید نخواهد شد اما تحت کنترل باقی خواهد ماند. شیلاچی گفت که باید با ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا برخورد کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری از افراد در حالی که بدون علامت هستند، تستشان مثبت است. این مقام بهداشتی ایتالیا همچنین از افرادی که در برابر این عفونت آسیب پذیرتر هستند خواست تا از ماسک استفاده کنند.
 
مقامات ایتالیا در حال حاضر تزریق چهارمین دز واکسن کرونا را به افراد توصیه می کنند. بر اساس آمارهای رسمی، تا روز گذشته ایتالیا ۱۴۲.۵ میلیون دز واکسن کرونا را توزیع کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای شروع همه گیری کووید۱۹، ۲۴ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۳۸ مورد ابتلا به این بیماری و ۱۸۰ هزار و ۵۱۸ مورد مرگ ناشی از آن در ایتالیا به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: