۱۶:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۷

ایلان ماسک، مالک جدید توئیتر بر خلاف تصور و پیش بینی‌هایش، تاکنون درآمد چندانی از طرح تیک آبی ۸ دلاری توئیتر نداشته است.

توئیتر در روز‌های اخیر دچار هرج و مرج مطلق شده است؛ زیرا ایلان ماسک، مالک جدید آن، به دنبال جریان درآمد جدید خود با اشتراک کاربر پولی بازسازی شده است.

هنگامی که از یکی از کاربران توئیتر خواسته شد تا نحوه انجام شماره اشتراک‌ها را تایید کند، ماسک به سادگی پاسخ داد: «به برخی تغییرات نیاز دارد، اما در کل به خوبی پیش می‌رود.»

اما به نظر می‌رسد که این طور نیست.

شرکت تجزیه و تحلیل موبایل Sensor Tower آمار درآمدی را برای ۹ و ۱۰ نوامبر ارائه کرد. زمانی که اشتراک برای همه افرادی که دستگاه‌های iOS اپل در آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و انگلیس داشتند، باز بود. تیک آبی در آن دو روز ۴۸۸۰۰۰ دلار به ارمغان آورد. با توجه به برچسب قیمت ۸ دلاری، حداکثر ۶۱۰۰۰ مشترک جدید هستند.

بر اساس گزارشی در نیویورک تایمز، گزارش‌های داخلی توئیتر نشان می‌دهند که تاکنون ۱۴۰۰۰۰ کاربر در توئیتر آبی جدید مشترک شده‌اند.

با نگاهی به مشترکان کاملا جدید در طول دو روز گذشته از زمان عرضه رسمی تیک آبی ۸ دلاری، این نرخ تبدیل چیزی بیش از ۰.۰۲۵ درصد از ۲۳۸ میلیون کاربر فعال روزانه توئیتر است. اگر این را در نظر بگیرید که تنها ۱۰ درصد از کاربران توئیتر که شرکت آن‌ها را «کاربران قدرتمند» می‌داند، علاقه‌مند به پرداخت هستند، نرخ تبدیل کمی بهتر است؛ اما با کمی بیش از ۰.۲۵ درصد عالی نیست. میانگین نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک تقریبا بین ۲ تا ۳ درصد است.

با این حال، چند نکته قابل توجه است؛ برخی از این درآمد دو روزه شامل اشتراک‌های تمدید کاربرانی است که هزینه نسخه‌های قبلی تیک آبی را پرداخت کرده‌اند که هزینه آن ۳ و ۵ دلار بوده و ارتقاء داده نشده است. همچنین در نظر بگیرید که ویژگی دکمه ویرایش بسیار درخواست شده به عنوان یک امتیاز به نسخه قبلی توئیتر آبی در ۶ اکتبر اضافه شده است. تمدید برای کاربرانی که در هفته اول مشترک آن طرح شدند، در بازه زمانی عرضه ۸ دلاری انجام می‌شود.

طبق گفته Sensor Tower، درآمد درون برنامه‌ای توئیتر از راه اندازی دکمه ویرایش تا ۱۰ اکتبر تقریبا ۱۵۶۰۰۰ دلار بود که به طور تخمینی به ۳۱۲۰۰ مشترک پرداخت می‌شود. تقریبا نیمی از این تمدید‌ها احتمالا در ۹ یا ۱۰ نوامبر رخ داده است، بدون این که لغو شوند؛ علاوه بر این، واضح است که تعدادی از این ثبت نام‌های ۸ دلاری از ترول‌هایی هستند که جعل هویت برند‌ها و سایر کاربران هستند. از آن جایی که این حساب‌ها مسدود می‌شوند، بعید است که بتوانند اشتراک خود را در ماه آینده تمدید کنند.

در بهترین حالت که توئیتر همچنان روزانه ۳۰۵۰۰ مشترک با لغو به دست می‌آورد، این شرکت به دنبال درآمد ۷.۳۲ میلیون دلار در ماه یا کمی بیش از ۸۷.۸ میلیون دلار در سال است. این نیمی از ۵ میلیارد دلاری نیست که ایلان ماسک به دنبال آن است.

با استفاده از داده‌های Sensor Tower، همچنین تخمین زده می‌شود که نسخه قبلی طرح آبی توئیتر تنها ۱۰۵۰۰۰ مشترک داشت که ماهیانه ۵ دلار پرداخت می‌کردند. کیسی نیوتن از خبرنامه پلتفرمر بعد‌ها این تخمین را تایید کرده و گفت تیک آبی کمی بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشترک فعال دارد.

ماسک تمام تخم مرغ‌های خود را در این سبد گذاشته است. در اولین ایمیل خود به کارمندان توئیتر در این هفته، مالک جدید آن اظهار کرد می‌خواهد نیمی از درآمد شرکت از طریق اشتراک‌ها باشد؛ زیرا درآمد تبلیغاتی از زمان تصدی او به شدت کاهش یافته است. توئیتر در سال ۲۰۲۱، ۵ میلیارد دلار درآمد داشت. بنابراین او به بیش از ۲۶ میلیون کاربر در ماه برای آن هزینه ۸ دلاری ماهانه نیاز داشت.

ماسک همچنین گفته است که توئیتر روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌کند، بنابراین او به ۱۵ میلیون مشترک پولی نیاز دارد تا بتواند ۱۲۰ میلیون دلار هزینه ماهانه را پوشش دهد.


بیشتر بخوانید 

  • دلیل به تعلیق درآمدن تیک آبی توئیتر

منبع: mashable

 
 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: