خبر فوری
۱۶:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۱۵

رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت پخش ایران گفت: در سال‌های بعد از انقلاب یکی از درست‌ترین کارهایی که باعث نجات صنعت دارو شد، طرح دارویار بود.

هاشمی، رئیس هیات مدیره انجمن صنعت پخش ایران گفت: ما در صنایع دارویی با قیمت ارز ترجیحی کل گردش کاری و هزینه‌ای  را در سطح بسیار پایین نگه داشتیم؛ اما در پخش شرکت خودمان افزایش هزینه ۵۷ درصدی پرسنلی داشته‌ایم.

او ادامه داد: با حقوق پایین و بالا میانگین یک شرکت حدود ۴۸ درصد بود و ۶۰ درصد هزینه شرکت ما هزینه پرسنلی است. یعنی زمانی که تاریخ ۱/۰۱/۱۴۰۱ فرا رسید فقط از بخش پرسنلی یک شرکت پخش دارو حدودا نزدیک ۲۰۸ درصد افزایش هزینه داشته است.

هاشمی گفت: در سنوات گذشته ما بین ۶ تا ۸ درصد افزایش نرخ دارو داشته‌ایم. در قسمت‌های دیگر همچون هزینه‌های خودرو، اجاره و خدماتی میانگین ۴۰ درصد افزایش هزینه نیز داشته‌ایم؛ در صورتی‌که افزایش که تبعا برای دارو نیز وجود داشت و زیر ۸ درصد بود.

وی افزود: افزایش قیمت در بخش‌های دیگر در مقایسه با قیمت دارو باعث سوق داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و پخش دارو به سمت ورشکستگی می‌شد. صنعت دارو یکی از صنعت‌های افتخاری ملی است که حدود ۹۸ درصد دارو‌های تعدادی و ۹۰ درصد ریال دارو را با ارز ترجیحی نابود می‌کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: