خبر فوری
۱۶:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۶

رئیس انجمن صنایع علوم غذایی کشور گفت: تحقیقات نشان می دهند که ویتامین دی برای بیماران مبتلا به کرونا به دلیل کمک به ارتقای سطح ایمنی بدن موثر است.

محمدحسین عزیزی گفت: بر اساس برنامه غذایی کشوری و با هدف رفع کمبود احتمالی املاح و مواد معدنی، اسید فولیک و آهن به آرد های نانوایی اضافه شده اند. با اجرای این طرح تا حد زیادی کمبود املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن برطرف شده است.

به گفته وی مطالعات نشان می دهند که کمبود آهن و اسید فولیک و به خصوص ویتامین B۱۲ در میان افراد وجود دارد که نقش اساسی در سلامتی مردم دارند.

او افزود: در حال حاضر بر اساس طرحی برای رفع هرگونه کمبود احتمالی ویتامین دی در افراد، به روغن های خوراکی ویتامین دی را اضافه می کنند. مطالعات نشان می دهند ویتامین دی برای استحکام و رشد استخوان های بدن موثر است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان می دهند که ویتامین دی برای بیماران مبتلا به کرونا به دلیل ارتقای سطح ایمنی بدن افراد موثر است. متخصصان توصیه کرده اند که مردم مصرف مرکبات و ویتامین سی را در دوران شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا برای ارتقای سطح سیستم ایمنی بدن فراموش نکنند.

او گفت: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهند که مصرف با تجویز زینک برای رشد قد ، ناخن ها و موی سر موثر است و به طور کلی برای سلامتی افراد خوردن مواد غذایی حاوی زینک مفید است.

 

برچسب ها: نان غنی شده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: