خبر فوری
۱۶:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۲۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای روزهای پایانی صفر نه تنها هیچگونه کمبودی در بحث سرم و دارو نداریم، بلکه اضافه‌تر از میزان پیش‌بینی ذخیره داریم تا در صورت نیاز بلافاصله در اختیار ایستگاه‌های سلامت قرار گیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر بهرام عین‌اللهی در جریان بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ اطراف و داخل حرم مطهر رضوی، افزود: در روزهای اخیر مشکلات کمبود سرم و دارو به‌ ویژه سرم مطرح شد که بلافاصله تمهیدات ویژه‌ای صورت پذیرفت تا این مشکل برطرف شود و هم‌اکنون هیچگونه کمبودی در بحث سرم و دارو نداریم.

وی بیان کرد: در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین در آستانه شهادت ثامن الحجج(ع)، حضور جمعیت میلیونی عزاداران را در مشهد مقدس و بلافاصله پس از اجتماع عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی شاهد هستیم.

دکتر عین‌اللهی ادامه داد: در 3 روز ماموریت ویژه دهه پایانی صفر، ۵۸ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس را با ۱۶۰ نیروی امدادی اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه‌های اطراف و داخل حرم مطهر رضوی استقرار دارند و به‌طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ خدمت در هر ایستگاه ارائه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲ بیمارستان صحرایی در ملک آباد و باب الرضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) دایر شده است، تاکید کرد: همچنین تعداد ۱۶۸ پایگاه سلامت بهداشتی و درمانی شهری و جاده‌ای با ۱۳۴ نیروی بهداشتی و ۱۶۲ نیروی درمانی داریم تا در صورت نیاز خدمات مورد نیاز به بیماران و مراجعه‌کنندگان را ارائه دهند.
وی با تاکید بر اینکه خدمت به زائران رضوی در روزهای خاص دهه آخر صفر افتخار بزرگ به شمار می‌رود، گفت: آرزوی قلبی ما سلامت تمامی زائران و مجاوران امام هشتم(ع) است، اگر مشکلی برای هموطنان عزیز و یا حتی زائران غیر ایرانی حاضر در مشهد مقدس ایجاد شد، آماده خدمت‌رسانی به‌ موقع هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: