خبر فوری
۱۰:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۵
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نظام الکترونیک سلامت مهم ترین مولفه مدیریت منابع در حوزه سلامت است.

محمدمهدی ناصحی، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نظام الکترونیکی سلامت در کشور، افزود: کار الکترونیکی کردن نظام سلامت نزدیک به ۲ دهه و در قوانین کشور بارها مورد تاکید قرار گرفته اما بنا به دلایل غیر قابل دفاعی انجام نشده است.

وی گفت: بیمه سلامت پیشگام در اجرایی کردن این طرح است، در ابتدا موانع نرم افزاری و سخت افزاری وجود داشت و شاید پیشرفت‌های کمی حاصل شد؛ اما در حال حاضر نسخه نویسی الکترونیکی استقرار خوب و منطقی پیداکرده است، بدون شک این مساله جز اصلی پرونده الکترونیک سلامت است.

ناصحی تصریح کرد: برای هر ایرانی باید یک پرونده
الکترونیک سلامت به وجود آید، الکترونیکی شدن خدمات سلامت باعث شفاف سازی شده ودر توزیع منابع بسیار نقش دارد؛ باید مصارف طبق منابع کشور در نظر گرفته شود.

وی در خصوص قطعی سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیکی، ادامه داد: قطعی سامانه بیمه سلامت محدود بوده و خدمات دریافتی بیماران در حوزه نسخه الکترونیکی شرایط بهتری پیدا کرده است؛ البته خطاهای نسخه نویسی نیز کاهش پیدا می‌کند که به نفع حوزه سلامت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، درباره آینده طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که در طول ۴ سال آینده پرونده الکترونیک سلامت به طور کامل در کشور مستقر شود، ضمن اینکه از این طریق خدمات در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه در اجرای الکترونیکی کردن خدمات رو به جلو است گفت: زیرساخت‌ها به لحاظ سخت افزاری مشکلی ندارد، اما باید عزم جدی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق افراد به کار گرفته شود.

ناصحی با اشاره به اینکه باید از هدر رفت منابع جلوگیری کرد، افزود: بدون تردید نسخه نویسی الکترونیکی آثار مثبتی در حوزه سلامت دارد که می‌توان با توجه به این مسئله مدیریت سلامت را به نحو مطلوبی انجام داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: