خبر فوری
۱۶:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۳۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛

یزد- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اهمیت بهبود تغذیه و ایمنی غذا، بر ضرورت راه اندازی آزمایشگاه جامع برای کنترل ایمنی و سلامت مواد غذایی در یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی باجگانی ظهر شنبه در اولین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان در فصل تابستان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برد در مورد بهبود تغذیه و ایمنی غذا مردم استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سلامت مردم اولویت نخست به شمار می‌آید.

وی از پیشرو بودن حوزه سلامت استان در سطح ۲ و ۳ خبر داد و تاکید کرد: استان یزد باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و حمایت مسئولان در سطح پیشگیری به جایگاه مطلوبی دست یابد.

نجفی، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این جلسه بر نقش و اهمیت عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت تاکید و نقشه راه کارگروه‌های شکل گرفته را بیان کرد.

نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این جلسه گزارش پیشرفت سند بهبود تغذیه مردم استان شامل اهداف، استراتژی‌ها و اقدامات انجام شده که یکی از اسناد مهم بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط است، را تشریح کرد.

حبیبی، همچنین روند فعالیت کارگروه تغذیه و امنیت غذایی که با همکاری دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی استان و نمایندگان اعضای هیئت علمی به شناسایی و اولویت بندی چالش‌های حوزه تغذیه و ایمنی غذا و راهکارهای مرتبط را توضیح داد.

دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان نیز در این جلسه بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا و پیاده سازی مصوبات پیشنهادی تاکید کرد.

آیت الله قهرمانی، همچنین از تأمین بودجه خرید دستگاه‌های سنجش باقی مانده سموم کشاورزی برای آزمایشگاه کنترل مواد غذایی یزد و تأمین اعتبار لازم جهت تجهیز تیم‌های بازرسی نظارتی حوزه بهداشت، اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقا سطح سواد سلامت متصدیان و شاغلین مشاغل خانگی، ارائه بانک اطلاعاتی واحدهای مشاغل خانگی به صورت فصلی به دستگاه‌های ناظر و ساماندهی وضعیت عرضه محصولات و تولیدات واحدهای مشاغل خانگی خبر داد.

وی همچنین تشدید اقدامات نظارتی دستگاه‌های ناظر در خصوص رعایت ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای مرتبط با مواد غذایی و بررسی فنی و تأمین منابع مالی تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه به دستگاه‌های مورد نیاز در کارگروه توسعه صادرات استان تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: