خبر فوری
۱۷:۲۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۹
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی مطرح کرد؛

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، از تشکیل کمیته های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن واعظی گفت: اجرای طرح جهادی ساماندهی و ارتقای کیفی خدمات در اورژانس بیمارستان‌ها و ساماندهی تشکیل کمیته‌های راهبردی فنی ارتقای اورژانس بیمارستانی نیز از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این مرکز در معاونت درمان خواهد بود.

وی افزود: کارگروه راهبردی ارتقای اورژانس بیمارستانی در سطح دانشگاه‌ها به صورت فصلی و کمیته‌های فنی ارتقا اورژانس بیمارستانی به صورت ماهانه تشکیل می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، مدیریت برنامه ثبت شدت تروما در بیماران حوادث ترافیکی بخش اورژانس بیمارستان و برنامه ثبت حوادث ترافیکی و ایمنی راه‌ها را برنامه‌های دیگر اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان در حوزه خدمات اورژانس بیمارستانی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

واعظی ادامه داد: نظارت بر نحوه اجرای صحیح و دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد به دانشگاه‌ها به ویژه «دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی» از مهم‌ترین انتظارات حوزه ستادی از معاونت درمان دانشگاه‌ها است.

وی در خصوص اهمیت ایمنی بیمار و پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی، گفت: گزارش دهی عفونت‌های بیمارستانی موضوع بسیار با اهمیتی است و باید توجه ویژه ای به آن کرد. کمیته‌های مشترک معاونت بهداشت و درمان به صورت مستمر این موارد را رصد می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: از ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ «کمیته علمی، کشوری پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی و مصرف منطقی آنتی بیوتیک» با ابلاغ وزیر و به ریاست معاون درمان در ستاد معاونت درمان تشکیل شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت افزود: ۱۳۵ استاندارد در حیطه پیشگیری و کنترل عفونت و ایمنی بیمار تدوین شده است. همچنین به روز رسانی و ابلاغ چارچوب استانداردهای بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار به عنوان برنامه عملیاتی ایمنی بیمار، آموزش استانداردهای بازنگری شده ایمنی بیمار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و به روز رسانی استانداردهای ایمنی بیمار در مصادیق اعتبار بخشی ملی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

واعظی تاکید کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت اگر تنها بهداشت و شستشوی صحیح دست‌ها توسط کادر درمان رعایت شود بین ۴۵ تا ۵۰ درصد ریسک عفونت بیماران کاهش می‌یابد.

وی در خصوص مصرف منطقی دارو و آنتی بیوتیک ها افزود: با بهره مندی از دانش و تجربه استادان رشته‌های تخصصی مختلف، تجویز و مصرف منطقی دارو که یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت است و با آموزش و فرهنگ سازی در این مسیر، اقدام عملی صورت می‌گیرد و می‌بایست نسبت به گذشته با جدیت بیشتری به این امور پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: