خبر فوری
۱۹:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۹۱
محققان پی بردند؛

تحریک گوش با طب سوزنی با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط است.

به گزارش مدنیوز به نقل از مدیکال نیوز، طب سوزنی جز طب سنتی چینی با چندین مزیت بالقوه برای سلامتی از جمله تسکین درد است.

تکنیک طب سوزنی یکی از مکمل‌های طب سنتی چینی است که برخی مزایا و تأثیرات مفیدی برای سلامتی افراد، از جمله تسکین درد، دارد. محققان در حال حاضر در تلاشند تا به طور کامل مزایای مختلف این تکنیک را درک کنند.

یک مطالعه حاکی از آن است که طب سوزنی با استفاده از مهره‌های روی گوش ممکن است در کاهش وزن نیز مؤثر باشد. این تحقیق نشان داده که استفاده از دانه‌های طلا برای تحریک نقاط مهم گوش، ممکن است بهبود نتایج کاهش وزن برای مردان را تسهیل کند.

با هدف بررسی تأثیر تحریک طب سوزنی گوش بر کاهش وزن، محققان به بررسی داده‌های قبلی در این زمینه پرداختند. در این روش طب سوزنی، به جای استفاده از سوزن، از مهره‌هایی استفاده می‌شود که به نواحی کلیدی گوش فشار می‌آورند.

در این مطالعه، اطلاعات ۸۱ نفر مرد ژاپنی جمع‌آوری شد که این شرکت‌کنندگان، به منظور مقایسه تأثیر کاهش وزن با زنانی که در یک برنامه کاهش وزن مشابه شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

شرکت‌کنندگان در برنامه کاهش وزن با استفاده از مهره‌های طلایی کوچک که زیر نوار چسب قرار گرفته بودند، تحریک طب سوزنی گوش را در شش نقطه کلیدی گوش دریافت کردند. آنها دریافتند  که میزان غذای مصرفی خود را به نصف کاهش دهند و مکمل‌های غذایی خاصی برای جبران کمبودهای ممکن تأمین کنند.

نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان به طور متوسط ۸.۶ کیلوگرم وزن کاهش دادند و مقداری از دور کمرشان نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت. آنها همچنین بهبود قابل توجهی در نسبت توده عضلانی به چربی بدن خود مشاهده کردند، که نشان می‌دهد که آنها چربی کلی را کاهش داده‌اند و توده عضلانی تقریباً ثابت مانده است.

مشخص شد که مردان در مقایسه با زنان، بهبود بیشتری در نسبت توده عضلانی به چربی نشان دادند. با این حال، مردان نیز شاهد کاهش بیشتری در توده عضلانی و میزان متابولیسم پایه بودند.

به طور کلی، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این مداخله برای کاهش وزن در مردان تقریباً یکسان یا حتی بهتر از زنان بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: