خبر فوری
۱۴:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۱۴۳

آمار جهانی در این زمینه دقیق نیست، زیرا بیهوشی به تجهیزات و داروها وابسته است و در این مورد از کشورهای پیشرو فاصله نداریم.

درصد خطاهای بیهوشی در ایران نسبت به سایر کشورها

به گزارش مدنیوز، رضا امین نژاد، دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران، در مراسم افتتاحیه این کنگره که در تاریخ ۳ تا ۵ خرداد ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، درباره درصد خطاهای بیهوشی در ایران نسبت به سایر کشورها صحبت کرد. او اشاره کرد که آمار جهانی در این زمینه دقیق نیست، زیرا بیهوشی به تجهیزات و داروها وابسته است و در این مورد از کشورهای پیشرو فاصله نداریم.

او افزود: خوشبختانه، آمار مرگ و میر مرتبط با بیهوشی در کشور بسیار کم است و در حال حاضر نگرانی وجود ندارد. امیدواریم با تأمین تجهیزات و توجه مسئولان، این سطح کیفیت حفظ شود.

درباره آمار مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه، امین نژاد گفت: در این زمینه نیز آمار دقیقی در دسترس نیست و آمار موجود در بسیاری از عرصه‌های پزشکی به طور کلی با آمار جهانی متفاوت است.

وی همچنین درباره وضعیت داروهای بیهوشی در ایران اظهار داشت: وضعیت داروهای بیهوشی در کشور بد نیست ولی مواجهه گذرا با کمبود داروها وجود دارد که ناشی از تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی است که به کشور وارد می‌شود.

برچسب ها: بیهوشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: