خبر فوری
۱۱:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۲۶۶

تاثیر ارگاسم خشک روی کیفیت رئی میفیت رابطه جنسی به چه شکل است؟

تاثیر ارگاسم خشک روی کیفیت رابطه جنسی به چه شکل است؟

به دلیل تابوهای اجتماعی و فرهنگی و همچنین فقدان آموزش های کافی، چیزهای زیادی در مورد رابطه جنسی و اوج لذت یعنی ارگاسم وجود دارد که بسیاری از مردم از آن ها بی اطلاع هستند. به عنوان مثال، بسیاری از مردان بدون اینکه بدانند این اتفاق در واقع نامی دارد، "ارگاسم خشک" را تجربه می کنند! اما ارگاسم خشک واقعا به چه معنا است؟ آیا این یک بیماری است؟ آیا می تواند بر روابط با شریک زندگی شما تأثیر بگذارد؟ آیا ارتباطی با زندگی جنسی شما دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

ارگاسم خشک چیست؟
ارگاسم خشک (Dry orgasm)، یا ارگاسم بدون انزال، شرایطی است که در طی آن ارگاسم در مردان بدون انزال رخ می دهد و بنابراین مایع منی از آلت تناسلی منی خارج نمی شود. اگرچه این شرایط ممکن است عجیب به نظر برسد، اما لزوما جدی و خطرناک نیست و بیشتر برای زوجینی دردسرساز خواهد بود که در حال اقدام برای بچه دار شدن هستند.

علل ارگاسم خشک
دلایل مختلفی برای ارگاسم خشک وجود دارد که تعدادی از آن ها موقتی هستند و تعدادی دیگر ممکن است طولانی مدت و یا حتی دائمی باشند.در اغلب موارد مهم ترین دلیل وقوع ارگاسم خشک در مردان جوان و نوجوانان، ارگاسم مکرر است. زیرا تولید مایع منی امری زمان بر است و با تجربه چندین ارگاسم در یک دوره کوتاه مانند یک شب، ذخایر آن ممکن است برای چند ساعت تمام شده و در نتیجه هیچ مایعی برای انزال وجود نداشته باشد. این اتفاق کاملا طبیعی و بی ضرر است و نیاز نیست تا برای حل آن هیچ کاری انجام دهید. در واقع تنها کافی است کمی به بدن فرصت دهید تا مجددا مایع منی تولید شود.

به جز این مورد که رایج ترین علت ارگاسم خشک است، دلایل دیگری نیز در وقوع این اتفاق دخیل هستند که عبارتند از:

- ناهنجاری های مادرزادی در سیستم تولید مثل،

- تولید ناکافی مایع منی به دلیل ناهنجاری های ژنتیکی،

- پایین بودن سطح هورمون تستوسترون،

- انسداد مجرای ادراری یا مجرای انزالی به دلایل مختلف از جمله تومورها،

- روش های درمانی برای حل مشکل بزرگ شدن غده پروستات از جمله جراحی لیزری پروستات،

- برداشتن غده پروستات و غدد لنفاوی اطراف آن با عمل جراحی (پروستاتکتومی رادیکال)،

- برداشتن مثانه با عمل جراحی (سیستکتومی)،

- برداشتن مثانه همراه با پروستات (سیستوپروستاتکتومی)،

- برداشتن مجرای پروستات از طریق مجرای ادراری (TURP)،

- برش مجرای پروستات از طریق مجرای ادراری (TUIP)،

- گرما درمانی مایکروویو از طریق مجرای ادراری (TUMT)،

- آسیب به اعصاب کنترل کننده ارگاسم در پی برخی جراحی های مربوط به سرطان بیضه یا سرطان پروستات،

- ضایعات نخاعی،

- آسیب عصبی در افراد مبتلا به دیابت، مولتیپل اسکلروزیس (MS) و ...،

- پرتودرمانی در ناحیه لگن،

- مصرف برخی داروها از جمله داروهای کاهنده فشار خون، داروهای روانپزشکی و داروهایی که برای رفع مشکل بزرگ شدن خوش خیم پروستات تجویز می شوند،

- و استرس و سایر مشکلات روحی و روانی،

ارگاسم خشک چه تفاوتی با انزال برگشتی دارد؟
یکی از اشتباهات رایج در میان مردم این است که گمان می کنند ارگاسم خشک و انزال برگشتی، هر دو یک مشکل هستند! در حالی که اگرچه این دو مشکل پزشکی، ممکن است علل و نتیجه یکسانی داشته باشند، اما در واقع با یکدیگر تفاوت دارند.


انزال برگشتی که از آن به عنوان انزال رتروگراد نیز یاد می شود، شرایطی است که در آن مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی از طریق مجرای ادراری به سمت داخل مثانه حرکت می کند و سپس همراه با ادرار از بدن خارج می شود. در حالی که در ارگاسم خشک، مایع منی در هنگام ارگاسم از بدن خارج نمی شود. البته لازم است بدانید که انزال برگشتی، می تواند یکی از علل احتمالی ارگاسم خشک باشد!

تشخیص ارگاسم خشک
اگرچه در بیشتر موارد ارگاسم خشک مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند، اما با این وجود بهتر است که حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر علتی به غیر از ارگاسم مکرر، باعث بروز این مشکل شده، شناسایی و درمان شود.

پزشک با پرسیدن مجموعه ای از سوالات، کسب شرح حال، بررسی علائم و همچنین معاینه فیزیکی آلت تناسلی و پروستات، اطلاعات زیادی را به دست می آورد و به علاوه ممکن است بررسی های اضافه تری را بسته به شرح حال شما درخواست دهد تا به نتیجه قطعی برسد.

یکی از این بررسی ها، آنالیز ادرار بعد از تجربه ارگاسم است تا بر اساس آن مشخص شود که دچار ارگاسم خشک هستید یا اینکه علت مشکل شما انزال برگشتی است.

درمان ارگاسم خشک
درمان ارگاسم خشک به خودی خود و بدون شناسایی علت آن، امکان پذیر نیست و البته از آن جهت که آقایان با وجود این مشکل همچنان ارگاسم را تجربه کرده و از رابطه جنسی خود لذت می برند، درمان آن اهمیت ویژه ای هم ندارد.

اما اگر بابت این شرایط احساس نگرانی دارید و یا قصد دارید تا بچه دار شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا برحسب علت ایجاد کننده ارگاسم خشک، راه حل درمانی مناسبی را برای آن انتخاب کند.

در مواردی که ارگاسم خشک ناشی از داروها باشد، درمان بسیار ساده بوده و در مواردی که علت آن موردی مانند برداشتن پروستات باشد، تقریبا درمان ناممکن خواهد بود.

آیا ارگاسم خشک بر کیفیت روابط جنسی تأثیر می گذارد؟
این وضعیت برای بسیاری از زوجین نگران کننده است و بنابراین ممکن است دچار استرس شده و بدین ترتیب کیفیت رابطه جنسی شما افت پیدا کند. در چنین شرایطی، مشاوره با یک روانشناس، به شما کمک می کند تا مجددا به روال طبیعی خود بازگردید. زیرا در عمل ارگاسم خشک، از نظر لذت و رضایت جسمی تفاوتی با یک ارگاسم معمولی ندارد و این فقط ذهن شما است که رضایت کافی را به دست نمی آورد.

آیا ارگاسم خشک بر باروری تأثیر می گذارد؟
به راحتی می توان تصور کرد که با تجربه ارگاسم خشک، تا چه حد مضطرب و و حشت زده می شوید. اما نگران نباشید. اگر ارگاسم خشک ناشی از تجربه مکرر ارگاسم باشد، نهایتا ظرف یک روز مجددا مایع منی در بدن شما تولید شده و می توانید برای بچه دار شدن اقدام کنید. در سایر موارد نیز، با درمان عوامل زمینه ساز، مشکل حل شده و یا در نهایت به لطف روش های نوین کمک باروری، این احتمال وجود دارد که بتوان به طریقی اسپرم را به دست آورد و آن را در محیط آزمایشگاه با تخمک، لقاح داد تا نطفه تشکیل شود.

البته باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که حتی با وجود ارگاسم خشک و خارج نشدن مایع منی، باز هم ممکن است مقداری اسپرم آزاد شده و منجر به بارداری شود. بنابراین، حتی اگر دچار ارگاسم خشک هستید، باید حواستان را جمع کنید و اگر قصد بچه دار شدن ندارید، یک روش جلوگیری مناسب را انتخاب کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: