خبر فوری
۰۹:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۴۷

مطالعات جدید نشان می‌دهد که بروز بیماری پارکینسون در ایالات متحده ۵۰ درصد بیش از تخمین‌های قبلی رخ می‌دهد.

 

بروز سالانه بیماری پارکینسون (PD) در میان افراد مسن به ۵۰ درصد بیشتر از تخمین فعلی رسیده است.تخمین‌های بروز PD در مردان در مقایسه با زنان در تمام سنین بالاتر است.نرخ بروز PD در مناطق جغرافیایی خاص مثل کالیفرنیای جنوبی، جنوب شرقی تگزاس، مرکزی پنسیلوانیا و فلوریدا بیشتر است.

دکتر جیمز بک یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: به روز کردن این تخمین‌ها برای برنامه‌ریزی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی ضروری است.

دانستن این اطلاعات به ما این امکان را می‌دهد که به افراد مبتلا به پارکینسون و خانواده‌های آن‌ها خدمات بهتری ارائه دهیم و برای خدمات بهداشتی کافی در آینده برنامه ریزی کنیم.

این مطالعه جامع‌ترین ارزیابی از بروز پارکینسون در آمریکای شمالی بر اساس پنج گروه اپیدمیولوژیک برای شمارش تعداد تشخیص داده شده در سال ۲۰۱۲ است.

آلیسون ویلیس نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تخمین‌های بروز شده PD به دلایل زیادی از جمله نحوه شناسایی موارد و موقعیت جغرافیایی مطالعه متفاوت است.

تداوم بیماری پارکینسون در آمریکا ممکن است به دلیل جمعیت، مراقبت‌های بهداشتی یا عوامل محیطی باشد. درک منبع این تغییرات برای سیاست مراقبت‌های بهداشتی، تحقیقات و برنامه ریزی‌های مراقبتی و سرمایه‌گذاری مهم خواهد بود.

مطالعه تخمین زده است که ۹۳۰۰۰۰ نفر در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ با بیماری PD زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۲ میلیون نفر افزایش یابد.علاوه بر این PD هر سال ۵۲ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه دارد و تا سال ۲۰۳۷ سالانه ۸۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.این یافته‌ها در مجله علمی npj Parkinson's disease در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شده است.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: