خبر فوری
۱۹:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۹

سه سال پس از راه اندازی Facebook Dating در آمریکا، سرانجام شرکت متا راهی را برای تأیید سن کاربران اضافه کرد.

 

تابستان گذشته شرکت متا آزمایش تایید سن را در اینستاگرام آغاز کرد، این شرکت درصدد اضافه کردن این امکان در فیسبوک بوده تا اگر یک خردسال در تلاش باشد تا از Facebook Dating استفاده کند، این وب‌سایت از آن شخص می‌خواهد اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

کاربران می‌توانند با ارسال یک کپی شناسه عکس یا یک ویدیوی شخصی ثابت کنند که برای استفاده از این سرویس به سن کافی رسیده اند. در مورد دوم، متا یک کلیپ ویدیویی ثابت را با Yoti به اشتراک خواهد گذاشت. الگوریتم یادگیری ماشین Yoti سن کاربر را بر اساس ویژگی‌های صورت تخمین می‌زند. زمانی که شرکت برآورد خود را با متا به اشتراک بگذارد، Yoti تصویر را حذف خواهد کرد.

فناوری Yoti به چند دلیل بحث برانگیز است. اول از همه، مانند سایر شبکه‌های عصبی، به نوعی یک جعبه سیاه است.

یوتی اعلام کرده است که دقیقا نمی‌داند نرم‌افزارش از کدام ویژگی‌های صورت برای قضاوت استفاده می‌کند. این هوش مصنوعی همچنین احتمالاً سن افراد را بر اساس جنسیت و رنگ پوست به اشتباه تخمین می‌زند. به طور کلی، این کمترین دقت در هنگام معاینه چهره زنان با پوست تیره و دقیق‌ترین در هنگام نگاه کردن به مردان با پوست روشن است.

با این حال، شرکت متا ادعا می‌کند که موفقیت زیادی با استفاده از Yote در اینستاگرام داشته است، و می‌گوید که این فناوری باعث می‌شود ۹۶ درصد از نوجوانان روز تولد خود را طوری تغییر دهند که انگار بالای ۱۸ سال دارند.

تأیید سن در Facebook Dating در حال حاضر فقط در آمریکا در دسترس است. به گفته InGadget، متا می‌گوید زمانی که فرصت برای اجرای آزمایش‌های بیشتر داشته باشد، این ویژگی را به کشور‌های بیشتری ارائه خواهد کرد.

منبع: ae.24

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: