خبر فوری
۱۶:۴۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۹۹

بیش از سه چهارم مدارس ادمونتون کانادا هفته گذشته به حالت نیمه تعطیل بودند.

بر اساس داده‌های منتشر شده آنلاین، بیش از ۷۵ درصد از ۲۱۳ مدرسه ادمونتون کانادا، هفته گذشته به حالت نیمه تعطیل بودند.

هیئت مدیره مدارس جلسه اضطراری تشکیل داده است تا از مسئولان بهداشت استانی بخواهد تصمیم‌های لازم را در خصوص موج بیمار‌های عفونی در مدارس اتخاذ کنند.

تریشا استابروکس، رئیس هیئت مدیره مدارس در بیانیه‌ای گفت: ما در نظر نداریم زدن ماسک را اجباری کنیم؛ زیرا همچنان معتقدیم که تصمیمات مربوط به سلامت باید توسط مقام ارشد پزشکی بهداشت و خدمات بهداشتی آلبرتا گرفته شود.

دکتر جیمز تالبوت، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه آلبرتا گفت: تعداد شیوع‌های احتمالی در مدارس در ادمونتون در مقایسه با فصل سرماخوردگی یا آنفولانزای قبل از همه‌گیری بسیار بالاتر از حد طبیعی است. تالبوت که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان مدیر ارشد پزشکی آلبرتا خدمت کرده و دانش گسترده‌ای در مورد ردیابی شیوع مدارس در این استان دارد، گفت: چنین آماری را قبلا ندیده بودم.

تالبوت گفت: افزایش بیماری قابل پیش بینی بود. اکثر نوزادان و کودکان نوپا در طول زندگی خود در معرض عفونت قرار نگرفته اند. بسیاری از خواهر و برادر‌های آن‌ها که مدرسه می‌روند در سال‌های گذشته فاصله‌ها را رعایت می‌کردند و ماسک می‌زدند و کم‌تر در معرض بیمار‌های وارگیر دار قرار می‌گرفتند.

اکنون که بیشتر اقدامات بهداشت عمومی از مدارس حذف شده است، تالبوت گفت: موجی از ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV)، آنفولانزا، سرماخوردگی، بیماری‌های گوارشی و کووید ۱۹ در حال گسترش است.

تالبوت گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس، والدین باید فرزندان خود را در برابر کووید ۱۹ و آنفولانزا واکسینه کنند و در هنگام بیماری از فرزندان خود در خانه مراقبت کنند.

او گفت که مدارس باید در مورد فرستادن کودکان علامت دار به خانه سختگیرانه‌تر عمل کنند، تهویه آن‌ها را بهبود بخشند و استفاده از ماسک را به طور موقت برای از بین بردن این موج اجباری کنند.

منبع: سایت سی بی سی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلینیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: